اسد در این دیدار بر حمایت سوریه از دولت ایران در دفاع از حقوق ملت خود در برابر تهدیدات و اقداماتی که در تضاد با همه قوانین بین‌المللی است تأکید کرد.

به گزارش جماران؛ دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به سوریه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "اصغر حاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور سیاسی که به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

حاجی در این دیدار اسد را در جریان تازه‌ترین تحولات توافق هسته‌ای بعد از خروج واشنگتن از برجام و اقدامات تنش‌آمیز اخیر آمریکا با هدف بر هم زدن ثبات منطقه و بحرانی کردن آن قرار داد.

اسد در این دیدار بر حمایت سوریه از دولت ایران در دفاع از حقوق ملت خود در برابر تهدیدات و اقداماتی که در تضاد با همه قوانین بین‌المللی است تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره نبرد علیه تروریسم و واکنش به تجاوزهای گروه‌های تروریستی علیه غیرنظامیان در ادلب، تازه‌ترین تحولات سیاسی و دور بعدی مذاکرات آستانه و تحولات منطقه و بین‌الملل بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهور سوریه و دستیار ارشد ظریف در این دیدار همچنین درباره روابط مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

حاجی با اشاره به عمیق بودن روابط استراتژیک بین دو کشور گفت که ایران تصمیم دارد این روابط را در زمینه‌های مختلف در راستای تأمین منافع دوجانبه تقویت کند. 

وی گفت که ملت و دولت ایران کنار سوریه بوده و تا آزادسازی تمامی مناطق این کشور و بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ کنار این کشور خواهند بود.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه و شفیق دیوب مدیر اداره آسیای وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

دستیار ارشد ظریف پیش از این با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.