عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در راستای جنگ روانی اعمال شد و می‌شود. نمونه تحریم‌ها در مورد مقام معظم رهبری و دکتر ظریف هم در همین بعد جنگ روانی است.

به گزارش جماران؛ عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: تحریم‌های آمریکا بیشتر جنگ روانی است تا قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

محمدهاشمی درباره تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه رهبر انقلاب و وزیر امورخارجه کشورمان و اینکه آیا در روابط دیپلماتیک این نوع تحریم‌ها عرف است یا خیر، گفت: اینکه در روابط دیپلماتیک چنین چیزی عرفی باشد به شخصه کشوری را سراغ ندارم که دست به چنین کاری بزند.

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحریم‌های که ترامپ و آمریکایی‌ها از ابتدا مطرح کردند از همان ابتدا اقتصادی بود و در خصوص شرکت‌ها، موسسات، بنگاه‌ها و اشخاصی که در این زمینه فعالیت می‌کردند، اعمال شد.

وی ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی برای دارو، کالا، تکنولوژی و مواد مختلف بود که به کشور نرسد. اما در ادامه کار هنگامی که  آمریکایی‌ها جلوتر گام برداشتند مخصوصا در زمان آقای ترامپ مشخص شد تحریم‌ها یک ابزار جنگ روانی است و واقعیت عملی و خارجی ندارد.

هاشمی با بیان این‌که تحریم‌ها برای فشار بر ملت و کشور از سوی ایالات متحده اعمال شد، اظهار داشت: تحریم‌ها در راستای جنگ روانی اعمال شد و می‌شود. نمونه تحریم‌ها در مورد مقام معظم رهبری و دکتر ظریف هم در همین بعد جنگ روانی است.

وی ادامه داد: پیش از این که تحریم‌های جدید اعمال شود، ترامپ و دیگر افراد اعلام کردند که قصد حمله به ایران داشتند اما از آن منصرف شدند که از ابتدا هم مشخص بود این حرف یک بلوف است و بیشتر برای فشار بر مردم زده شده است.

این فعال سیاسی افزود: حال که مشاهده کردند بلوف‌هایشان آن تاثیری را که باید ندارد، فکر کردند اگر رهبر کشور و وزریرخارجه را تحریم کنند شاید تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: وزیر خارجه را تحریم کردن هیچ تاثیری در روابط ایران با سایر کشورها ندارد و یا اینکه رهبری و دفتر ایشان را تحریم می‌کنند و یا فردا روزی دفتر رئیس‌جمهور را تحریم کنند هیچ آثار عملی و خارجی نخواهد داشت. 

هاشمی خاطرنشان کرد:‌ این تحریم‌ها فقط هدف‌شان جنگ روانی است و جالب است که مردم و مسئولان با شیوه‌های آمریکا آشنا شده‌اند و برای آنان جز بی‌اعتباری و رسوایی چیزی ندارد.

وی ادامه داد: جالب است که آمریکا از یک سو ادعا می‌کند که قصد دارد با ایران مذاکره کند از سوی دیگر ما این‌گونه رفتارهایش را مشاهده می‌کنیم مشخص است که کسی به او اعتماد نمی‌کند که این باعث می‌شود همین امر هیچ حاصلی برایش نداشته باشد.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از کارشناسان معتقد هستند که تحریم‌های جدید فرصتی را به تندروهای داخلی می‌دهد تا دست به اقداماتی بزنند که به صلاح کشور و نظام نیست، گفت: در داخل همیشه افراد و بعضی از گروه‌ها بودند که برای ابراز وجود کارهایی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اگر فرد یا گروهی بخواهد حرکتی انجام دهد و سوءاستفاده کند در راستای اهداف دشمن و آمریکا گام برداشته است. معتقدم هیچکس حاضر نیست در حال حاضر خودش را موافق سیاست‌های ترامپ معرفی کند و از او حمایت کند.

هاشمی تاکید کرد: اگر کسی از ترامپ حمایت کند در چارچوب آمریکا قرار گرفته، من امروز کسی را سراغ ندارم و نمی‌شناسم در داخل کشور از بین گروه‌ها حتی افراطی‌ترین‌ها که خود را فدای ترامپ کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.