نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح یک فوریت اعاده اموال نامشروع و نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی با 171 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن با کلیات این طرح موافقت کردند.

به گزارش جماران، حسن نوروزی در تشریح  کلیات این طرح گفت: براساس اصل 49 قانون اساسی، دولت موظف است ثروت های نشای از غصب، قمار، رشوه، اختلاص، سرقت، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی، فروش زمین های موات و مباحات اصلی دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد. این حکم باید رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه مجلس شورای اسلامی در 25 شهریور 63 قانون نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی را تصویب کرد، اما فضا در آن زمان به گونه ای بود که اجرای این اصل بیشتر مربوط به کارگزاران پیش از انقلاب بود و به درستی برای پیشگیری از فساد، شکاف طبقاتی و جلوگیری  از سوءاستفاده مسئولان استفاده نشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: با اجرای درست اصل 49 قانون اساسی، امید مردم به مسئولان بیشتر می شود و زمینه برخورد با غارتگران بیت المال فراهم می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1203149
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.