آل ثانی وزیر خارجه قطر تاکید کرد: موضع قطر درخصوص این بحران‌ها ثابت است و همراه بر حل آنها از طریق گفت و گو سازنده تاکید دارد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه قطر بر ضرورت روابط مسالمت آمیز میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ایران تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری الخلیج أونلاین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر این سخنان را در یک کنفرانس مطبوعاتی با 'تئودور ملشکانو' وزیر امورخارجه رومانی گفته است.

آل ثانی تاکید کرد: موضع قطر درخصوص این بحران‌ها ثابت است و همراه بر حل آنها از طریق گفت و گو سازنده تاکید دارد.

آل ثانی اظهار داشت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که اختلافات و تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا از طریق گفت و گو حل و فصل شود و از تأثیرات این بحران بر منطقه خلیج فارس و امنیت آن جلوگیری شود.

وزیر امورخارجه قطر همچنین در خصوص حمله پنجشنبه گذشته به دو نفتکش در خلیج عمان گفت: دوحه این اقدامات را محکوم می‌کند، این اقدام نه تنها به امنیت منطقه و انرژی آسیب می‌زند بلکه نتایج آن تمامی جهان را تحت الشعاع قرار خواهد اد.

این درحالی است که نشریه نیویورک تایمز آمریکا شب گذشته گزارش داد که مقام‌های نظامی و دیپلماتیک تصمیم حمله‌ای تلافی جویانه پس از شلیک ایران به پهپاد آمریکایی را داشتند، اما بیم افزایش تنش در منطقه، آنها را از این کار منصرف کرد.

آل ثانی در پایان گفت: ایران کشوری همسایه در منطقه خلیج (فارس با ما) است و اگر اختلافات سیاسی میان تهران و برخی از کشورهای این حوزه باشد، باید به این اختلافات بصورت کاملاً سازنده، از طریق گفت و گو و مذاکرات حل و فصل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.