یک نماینده پارلمان عراق، ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در برابر فشارهای آمریکا و همچنین نیاز واشنگتن به میانجیگری بغداد را از جمله علل تمدید معافیت عراق از اجرای تحریم های ضد ایرانی دانست.

به گزارش جماران، "میثاق ابراهیم" عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در پارلمان عراق گفت: اقدام آمریکا برای تمدید معافیت عراق در اجرای تحریم‌های ضد ایرانی در بخش واردات گاز و برق، تلاشی از سوی واشنگتن برای حفظ بغداد بعنوان میانجی با تهران است.

این نماینده پارلمان عراق روز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای، افزود: واشنگتن در روند اعمال فشار اقتصادی و تحریم ایران شکست خوررده است و اکنون با تمدید معافیت های عراق بعنوان کشوری که تعاملات مهم اقتصادی با ایران دارد، تلاش می کند شکست خود را به نوعی توجیه کند.

میثاق ابراهیم تاکید کرد که ایران هرگز تسلیم فشارها و تحریم‌های آمریکا نخواهد شد و همچنان به سیاست تسلیم ناپذیری در برابر سیاست ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پایبند است.

وی گفت: معافیت عراق از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی، درست زمانی صورت گرفت که ایران پیام ارسالی از سوی رئیس جمهوری آمریکا توسط نخست وزیر ژاپن را نپذیرفت و این امر نشانه شکست سیاست تحریمی آمریکاست.

نماینده پارلمان عراق اضافه کرد: واشنگتن از طریق تمدید معافیت عراق، می کوشد دولت عراق را هم بعنوان یک شریک سیاسی را به نفع ایران از دست ندهد و هم بغداد را بعنوان یک میانجی با تهران حفظ کند.

منابع مسوول و رسانه‌ای عراقی روز شنبه گزارش دادند که آمریکا در نتیجه فشارها و مذاکرات دولت عراق برای سومین بار متوالی بار دیگر ناچار شد به صادرات برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران به عراق تحت عنوان تمدید مجدد مهلت ۹۰ روزه معافیت عراق از واردات برق و گاز از ایران چشم پوشی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.