رئیس جمهوری روسیه اردیبهشت ماه امسال پس از دیدار با همتای آذربایجانی خود در حاشیه اجلاس «یک کمربند-یک راه» در پکن، از توافق دو طرف درباره برگزاری نشست بعدی سران روسیه، آذربایجان و ایران در ماه آگوست امسال (اواخر تابستان) در خاک روسیه خبر داده بود.

به گزارش جماران؛ سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان تا پیش از پایان سال میلادی جاری در روسیه دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه امروز دوشنبه بدون اشاره به زمان و مکان دقیق این دیدار به نقل از میخائیل بوچارنیکوف افزود: روسیه میزبان نشست سه جانبه سران خواهد بود.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اردیبهشت ماه امسال پس از دیدار با همتای آذربایجانی خود در حاشیه اجلاس «یک کمربند-یک راه» در پکن، از توافق دو طرف درباره برگزاری نشست بعدی سران روسیه، آذربایجان و ایران در ماه آگوست امسال (اواخر تابستان) در خاک روسیه خبر داده بود.

پوتین گفت: «ما در این باره به توافق رسیده‌ایم که نشست سران بعدی روسیه-آذربایجان-ایران در خاک روسیه و در تابستان امسال برگزار شود.»

پیش از این، "المار محمدیاروف" وزیر امور خارجه آذربایجان نیز اعلام کرده بود که نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری کشورهای جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه به احتمال بسیار زیاد در ماه آگوست سال جاری (مرداد ماه) و در روسیه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، شکل سه جانبه همکاری‌ها بین ایران، روسیه و آذربایجان، به خصوص دیدارهای مرتب بین رؤسای جمهوری سه کشور، ابتکارعمل بسیار خوب و مؤثری برای تبادل نظر و بررسی مسائل منطقه‌ای و بین المللی است و مقامات تهران، مسکو و باکو از ادامه این روند حمایت می‌کنند.

نخستین نشست سران ایران، روسیه و آذربایجان در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ در باکو و دومین نشست سه‌جانبه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در تهران برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.