پوتین گفت سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص چینی‌ها از حضور اقتصادی در روسیه احساس خوبی دارند و ما نیز درصدد توسعه شرایط کسب‌وکار بیشتر در داخل کشور هستیم.

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید، مسکو علاقه‌مند به افزایش حضور شرکت‌های چینی در بازار داخلی است و ما نیز از این همکاری مشترک چینی‌ها قدردان هستیم.

به گزارش خبرگزاری اسپتنیک، «ولادیمیر پوتین» در نشست انرژی چین و روسیه گفت، ما در روسیه از تمایل شرکت چینی برای همکاری مشترک قدردانی می‌کنیم و علاقه‌مند به گسترش حضور شرکت‌های این کشور در بازار روسیه هستیم.

پوتین در ادامه افزود، سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص چینی‌ها از حضور اقتصادی در روسیه احساس خوبی دارند و ما نیز درصدد توسعه شرایط کسب‌وکار بیشتر در داخل کشور هستیم.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین متعهد شد که شرایط ویژه‌ای را برای شرکت‌های چینی که خواهان همکاری در مناطق مرزی هستند تضمین کند.

در اوایل ماه ژوئن (خرداد- تیر) روسیه و چین ۲۳ توافقنامه تجاری، سرمایه‌گذاری و آموزشی امضاء کردند.

پوتین در حالی این سخنان را بیان کرد که با «شی جی پینگ» رئیس‌جمهوری چین دیداری در نشست عمومی همایش اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ داشته است.

نشست عمومی همایش اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ در حالی برگزار شده است که در آن رؤسای جمهوری روسیه، چین، بلغارستان و نخست وزیران ارمنستان و اسلواکی حضور دارند.

همایش بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ از دیروز (پنجشنبه) با حضور نمایندگانی از بیش از ۱۴۰ کشور از جمله سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز به کارکرد و «ولادیمیر پوتین» در نخستین برنامه کاری خود برای شرکت در این همایش، میزبان مدیران رسانه‌های شاخص جهان بود.

در نشست بین‌المللی دو روزه سن‌پترزبورگ، ده‌ها کنفرانس اقتصادی و رسانه‌ای برگزار می‌شود و بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله مقام‌های ارشد کنونی و پیشین کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های مختلف حضور دارند.

رئیس صندوق بین‌المللی پول و رئیس سازمان ملل از جمله دیگر مقام‌های عالی شرکت‌کننده در همایش سن‌پترزبورگ هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.