رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این شرایط دشوار کشور و تهدیدهای خارجی، شاهدیم که رسانه های بیگانه و معاند تمرکز خود را بر تخریب رهبری با انتشار شایعات، مطالب مغرضانه و غیرمستند یا تحریف تاریخ انقلاب با هدف انتساب همه اشتباه ها و مشکلات به عملکرد رهبری قرار داده اند که این مطالب غیرمنصفانه و به زیان منافع و قدرت ملی است.

به گزارش جماران، محسن هاشمی روز یکشنبه در ابتدای یکصدو چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به گذراندن سی امین سالگرد رحلت امام راحل و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مصلحت کشور در کاهش اختلافات و تنش ها در داخل کشور و افزایش وحدت، همدلی و خدمت رسانی به مردم است اظهار داشت: همانگونه که در همه امور افراط، تفریط، تندروی و کندروی، مذموم و ناپسند است، در تعامل و رابطه با رهبر انقلاب نیز اعتدال و میانه روی بر افراط و تفریط ترجیح دارد.

هاشمی با بیان این که از ابتدای انقلاب اسلامی، شاهد تقدیس، تملق و غلو در مورد رهبری امام خمینی و آیت الله خامنه ای از سوی جریانات تندرو بوده ایم، تصریح کرد: همچنین در برابر، جریاناتی نیز براساس منافع خود، به دنبال تضعیف، تخریب و تصغیر جایگاه ولایت فقیه و رهبری نظام بوده اند که نتیجه عملکرد هر دو این جریانات که در جناح های راست و چپ متغیر بوده به زیان منافع ملی و برخلاف موازین اسلامی و علمی است.

رییس شورای شهر تهران تاکیدکرد: باید بپذیریم که بهترین شکل ارتباط رهبری نظام با مردم، در واقع بینی، انصاف و در نظر گرفتن مصالح جامعه تحقق می یابد.

هاشمی ادامه داد: نه تقدیس و غلو رهبری موجب تعمیق و تقویت رابطه می شود و نه تخریب و تضعیف ولایت فقیه موجب تقویت ایران می گردد.

رییس شورای شهر تهران افزود: ولی فقیه نیز مانند هر انسان دیگری است و اگرچه دانش فردی، مشاوره و بررسی های کارشناسی و لطف الهی موجب کاهش اشتباهات او می شود اما در آموزه های دینی هیچ حاکمی خود را نباید بری از خطا و اشتباه بداند.

وی افزود: به همین دلیل، هم امام راحل و هم رهبر انقلاب، در مواردی به اشتباهات خود اشاره و از خداوند و مردم تقاضای بخشش کرده اند که این الگویی برای همه مسئولان ما برای خطا پذیر دانستن خود و تامل و تعمق بیشتر در تصمیم هاست.

هاشمی عنوان کرد: باید بدانیم که مصلحت کشور در کاهش اختلافات و تنش ها در داخل کشور و افزایش وحدت، همدلی و خدمت رسانی به مردم است.

وی گفت: از این رو تقویت همه دستگاه ها و مسئولان کشور در خدمت رسانی به ایران و مردم، می تواند موجب بهبود وضعیت جامعه و کاهش نارضایتی های موجود از شرایط اقتصادی و مدیریتی کشور باشد.

به گفته هاشمی رعایت انصاف، اعتدال، صداقت و مصالح کشور در روایت های تاریخی و نیز انتقاد سازنده و به دور از تخریب از مسئولان، موجب جلوگیری از افتادن جامعه به دام افراط و تفریط خواهد شد.

رییس شورای تهران از همه اصحاب رسانه و نخبگان خواست که با نقد سازنده و ارائه نقطه نظرات ارزنده خود مسئولان را در مسیر خدمت بهتر به مردم یاری دهند.

هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید فطر گفت: ماهیت ماه رمضان به گونه ای رقم زده شده است که پس از پایان یافتن آن تحولی در نگرش و رفتار مومنان ایجاد شود و ما نواقص و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری خود را مجدد تکرار نکنیم.

وی عید فطر را بازگشت انسان ها به فطرت پاک خود و عبور از انحرافات، بداخلاقی ها و ضایع کردن حقوق خود و دیگر انسان ها برشمرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.