حجت الاسلام ناصر خدایاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نمایشگاه شامل 38 عکس و پوستر از حجت الاسلام و المسلمین حسنی مربوط به اوایل انقلاب اسلامی تا زمان رحلت ایشان است، افزود: این عکس ها حضور این مجاهد نستوه در جبهه، واقعه 2 بهمن 57، آزادسازی نقده، نماز جماعت و سخنرانی ها را به تصویر می کشد.
وی ادامه داد: این نمایشگاه روز پنجشنبه همزمان با اولین سالگرد رحلت این مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین حسنی در باغ رضوان ارومیه و کنار مزارش برپا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسنی صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده است و روایت ایثار و فداکاری های وی هرگز از ذهن ملت قهرمان این خطه از ایران اسلامی پاک نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی در مبارزه مسلحانه مردم ارومیه با طاغوت و پس از آن با عوامل ضد انقلاب، تشکیل اولین بسیج مردمی انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه حزب دمکرات در نقده، دفاع از پادگان پیرانشهر و دهها رویداد تاریخی آذربایجان و کردستان نقش محوری داشت.
وی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی بود، در اوایل انقلاب با بسیج مردم علیه تجزیه طلبان در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد کینه دشمن واقع شد؛ چند بار نیز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
این مجاهد نستوه در سال 1306 شمسی در بزرگ آباد ارومیه متولد شد و پس از عمری مبارزه و تلاش در سن 91 سالگی دعوت حق را لبیک گفت؛ امسال اولین سالگرد رحلت این مجاهد نستوه است.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.