نیکول پاشینیان گفت که مشارکت ارمنستان، ایران و گرجستان در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند سودمند باشد و به توسعه بیش از پیش هر سه کشور کمک کند.

به گزارش جماران؛ نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که کشورش به توسعه همکاری های اقتصادی با ایران در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا علاقه مند است و به گسترش همکاری با تهران ادامه می دهد.

نیکول پاشینیان روز جمعه در نشست عمومی همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران قرارداد ایجاد منطقه آزاد تجاری امضا کرده است و ارمنستان می‌تواند و می‌خواهد در این عرصه (همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا) نقش مهمی ایفا کند.

وی این را نیز گفت که مشارکت ارمنستان، ایران و گرجستان در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند سودمند باشد و به توسعه بیش از پیش هر سه کشور کمک کند.

پاشینیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ارمنستان برای تعمیق همکاری‌ها در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا آمادگی دارد اما در همین حال مشارکت با اتحادیه اروپا را نیز گسترش می‌دهد چرا که ما معتقدیم که همگرایی و همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا را گریز ناپذیر است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که اولویت استراتژیک دولت وی استفاده کامل از سرمایه گذاری خارجی و مشارکت در ساختارهای متنوع همکاری‌های بین المللی است.

پاشینیان همچنین بر لزوم اصلاحات در ساختار قضائی کشورش و مبارزه بی امان با فساد مالی در ایروان تاکید کرد.

وی همچنین گفت که به ارمنستان به همکاری با جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی ادامه خواهد داد ضمن اینکه روسیه و ارمنستان ارزش‌های مشترک غیر قابل انکاری دارند که آنها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

رئیس جمهوری ارمنستان در ادامه سخنان خود از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد به این کشور سفر کنند و به آنان وعده داد که همه شرایط برای سرمایه گذاری و فعالیت شرکت‌های خارجی در این کشور فراهم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.