وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: من با جرمی هانت دیدار کردم و با یکدیگر نگرانی‌های مشترک خود را در خصوص "تهدید ایران" مطرح کردیم. ما از برجام خارج شدیم چرا که تحلیل متفاوتی (نسبت به انگلیس) درباره راه‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی داشتیم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن خواهان مذاکره بر سر مسائل گوناگونی با ایران است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز، در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران ادعا کرد: در یک سال گذشته رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرده که ما حاضریم بدون هیچ پیش‌شرطی درباره مسائل مختلف از برنامه هسته‌ای گرفته تا برنامه موشکی و فعالیت‌های نظامی ایران گفت‌وگو کنیم و این موضوع تازه‌ای نیست. ما قبلاً هم در این خصوص اعلام آمادگی کرده بودیم.

مایک پمپئو، در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به دیدارش با جرمی هانت، همتای انگلیسی‌اش گفت: من با جرمی هانت دیدار کردم و با یکدیگر نگرانی‌های مشترک خود را در خصوص "تهدید ایران" مطرح کردیم. ما از برجام خارج شدیم چرا که تحلیل متفاوتی (نسبت به انگلیس) درباره راه‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی داشتیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به اختلاف نظر این کشور با اروپا بر سر ایران اشاره کرد و مدعی شد: درست است که ما با اروپایی‌ها در روش‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اختلاف نظر داریم اما هدف‌مان یکی است و به گمانم آمریکا و اروپا فهم مشترک بسیار خوبی نسبت به این مسئله با یکدیگر دارند.

پمپئو درحالی از موضع متحد اروپا و آمریکا بر سر مساله هسته‌ای ایران سخن می‌گوید که رهبران اروپایی تاکنون بارها بر اختلاف نظر شدید خود با ترامپ درباره ایران تاکید کرده‌اند و در همین راستا اروپایی‌ها مکانیزم‌هایی را نیز با همکاری ایران برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.