رئیس مجلس شورای اسلامی واگذاری اماکن ورزشی و طرح‌های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی را اقدامی مناسب دانست و گفت: در این زمینه استان قم به خوبی عمل کرد و طرح‌های ورزشی قابل واگذاری به بخش خصوصی از طریق ظرفیت‌های قانونی واگذار شده است.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سرمایه گذاری در ورزش امری ضروری برای کشور است گفت: مجلس شورای اسلامی برای کمک به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، از طریق مالیات بر ارزش افزوده کمک‌هایی در نظر گرفته است.

علی لاریجانی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح مجموعه بزرگ ورزشی پیامبراعظم (ص) قم، با بیان اینکه وزارت ورزش در زمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی برنامه ریزی خوبی داشته است، افزود: طرح‌های مهمی در استان‌های مختلف توسط وزارت ورزش و جوانان در حال دنبال شدن است که در برنامه ششم توسعه برای کمک به فعالیت‌های ورزشی کمک‌هایی در مجلس شورای اسلامی در نظرگرفته شده است.

وی واگذاری اماکن ورزشی و طرح‌های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی را اقدامی مناسب دانست و گفت: در این زمینه استان قم به خوبی عمل کرد و طرح‌های ورزشی قابل واگذاری به بخش خصوصی از طریق ظرفیت‌های قانونی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی باید برای تندرستی و سلامت مردم حمایت‌های بیشتری صورت گیرد افزود: امیدواریم وزارت ورزش سهمیه خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در قم فراهم کند تا کمبود زیرساخت‌ها ورزشی این استان جبران شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی این پروژه در سال ۹۳ گفت: اهل کلنگ زنی نیستم ولی چون این منطقه از جمله مناطق محروم در قم بود و نیاز به سرمایه گذاری دولت داشت در مراسم کلنگ زنی این مجموعه ورزشی حضور یافتم که افتتاح این طرح در امروز نقش مهمی در توسعه نشاط اجتماعی در این منطقه کم برخوردار خواهد داشت.

لاریجانی، با بیان اینکه این طرح مهم با سرعت و کیفیت خوب به سرانجام رسید اظهار داشت: این مجموعه ورزشی با داشتن سه سالن ورزشی از جمله سالن چند منظوره، استخر سرپوشیده و ورزش باستانی می‌تواند در ارتقای نشاط اجتماعی و افزایش فعالیت‌های ورزشی در این منطقه سهم بسیار اثرگذاری داشته باشد.

وی افزود: قم از نظر زیرساخت‌ها و سرانه امکانات ورزشی در استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است که باید وزارت ورزش و جوانان برای جبران این کمبود، همکاری بیشتری با استان داشته باشد.

در این مراسم که سلطانی وزیر ورزش و جوانان، بهرام سرمست استاندار قم و تنی چند از مسئولان استان قم حضور داشتند، پهلوانان کشتی زورخانه ای به اجرای برنامه پرداختند.

مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) با حدود ۹ هزار متر مربع زیربنا، شامل سالن ورزشی چند منظوره یک هزار و ۵۰۰ نفره، استخر سرپوشیده و سالن ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه در سطح بین المللی می‌باشد که بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز این مجتمع ورزشی هزینه شده است.

عملیات احداث این مجموعه ورزشی اوایل خرداد ماه ۹۳ با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز و قرار بود این طرح مهم ورزشی ۳۶ ماهه تکمیل و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.