دولت‌های جهان از افزایش تنش میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی ‌می‌کنند آنچه که نگرانی از آغاز جنگ‌های تازه را از بین می‌برد این است که همه متحدان ترامپ بر این باورند که ترامپ از آغاز جنگ تازه بیزار است.

به گزارش جماران؛ بلومبرگ در گزارشی تاکید کرد: دولت‌های جهان از افزایش تنش میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی ‌می‌کنند آنچه که نگرانی از آغاز جنگ‌های تازه را از بین می‌برد این است که همه متحدان ترامپ بر این باورند که ترامپ از آغاز جنگ تازه بیزار است.

به نقل از بلومبرگ، متحدان آمریکا اگرچه گاها انتقاداتی تند و جنگ طلبانه علیه ایران مطرح می‌کنند، اما همگی در این موضوع توافق نظر دارند که ترامپ به دنبال آغاز جنگ و درگیری نظامی با ایران نیست.

دولت‌های جهان از افزایش تنش میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی ‌می‌کنند آنچه که نگرانی از آغاز جنگ‌های تازه را از بین می‌برد این است که همه متحدان ترامپ بر این باورند که ترامپ از آغاز جنگ تازه بیزار است.  

افراد جنگ‌طلب دولت ترامپ و افرادی مثل پمپئو و جان بولتون هم نمی‌توانند جهان را با سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌شان همراه کنند.

در ادامه این گزارش به سفر اخیر پمپئو به بروکسل اشاره شده است. در سفر هفته گذشته مایک پمپئو  وزیر خارجه آمریکا به بروکسل استقبال چندانی از وی صورت نگرفت و طرح ها و مواضع ضد ایرانی اش با استقبال چندانی مواجه نشد. 

از سوی دیگر منابع آگاه درباره دیدار پمپئو و پوتین خبر دادند که در آن دیدار هم پمپئو نتوانسته رییس‌جمهور روسیه را با مواضع ضد ایرانی‌اش همراه کند. این منابع آگاه در ادامه به اختلاف‌های میان آمریکا و روسیه اشاره کرده و در این باره گفتند: اختلاف میان این دو کشور بسیار جدی و عمیق است و همین عامل باعث عدم توافق سران این کشورها در مورد ایران است. 

«فئودور کوکیانوف»، رئیس شورای سیاستگذاری خارجی و دفاعی روسیه  در مورد تمایل ترامپ به آغاز جنگ با ایران گفت: ما در دو سال و نیم گذشته رویکرد و تاکتیک‌های ترامپ را به خوبی مطالعه کرده‌ایم. او آدم جنگ‌طلبی نیست و دوست ندارد وارد جنگ شود.

وی در ادامه افزود: «او دوست دارد یک نمایش قدرت به راه بیندازد و از اهرم‌های اقتصادی استفاده کند. ترامپ فکر می‌کند که تحریم‌ها سرانجام ایران را وادار به مذاکره خواهد کرد.»

از سوی دیگر ، مقام‌های ایالات متحده هفته گذشته اعلام کردند که ترامپ به دنبال نزاع و درگیری نظامی نیست و در صورت لزوم از منافع خود دفاع می‌کند. حتی وقتی از ترامپ هم در مورد آغاز درگیری و جنگ نظامی با ایران سوال پرسیده شد، در جواب گفت که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

این در حالی است که کماکان تصمیم‌های ترامپ باعث نگرانی سران کشورهای مختلف شده است. از سوی دیگر ایران اعلام کرده است که برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش می‌دهد و هرگز تسلیم ترامپ برای ورود به مذاکره نمی‌شود و به دنبال اتحاد با سایر کشورها برای دور زدن تحریم‌ها است..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.