پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس بخش جهانی دسترسی و حفظ، ارتباطات و اطلاع‌رسانی در یونسکو گفت: پنج سال از زمان آغاز به کار ما می‌گذرد و اکنون افراط گرایان تقریا هیچ فرصتی برای جمع‌آوری پول در شبکه‌های اجتماعی یا جذب افراد ندارند.

به گزارش جماران؛ رئیس بخش جهانی دسترسی و حفظ، ارتباطات و اطلاع‌رسانی در یونسکو تاکید کرد، با توجه به اقدامات رسانه‌های اجتماعی تروریست‌ها از طریق اینترنت به حمایت مالی کمتری دست پیدا کردند اما مبارزه علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده است.

بویان رادویکوف، رئیس بخش جهانی دسترسی و حفظ، ارتباطات و اطلاع‌رسانی در یونسکو به اسپوتنیک گفت: چرا افراطگرایان از اینترنت استفاده می‌کنند؟ چهار دلیل اصلی وجود دارد. اولین مورد تبلیغات است تا به عنوان مثال نشان دهند که چطور گروگان‌های خود را سر می‌برند. مورد دوم جذب نیرو و ارتباط با افراد مختلف در اروپا، آفریقا و کشورهای عربی یا سراسر جهان است. سومین دلیل درباره مسائل مالی و جمع‌آوری پول است. این مساله بسیار مهمی است. آنها حامیان زیادی در سراسر جهان دارند و پول از سراسر جهان به دست تروریست‌ها می‌رسد. در نهایت، چهارمین دلیل توزیع دستورالعمل‌ها درباره حملات تروریستی است.

رادویکوف ادامه داد: پنج سال از زمان آغاز به کار ما می‌گذرد و اکنون افراط گرایان تقریا هیچ فرصتی برای جمع‌آوری پول در شبکه‌های اجتماعی یا جذب افراد ندارند. مساله جذب نیرو فرایندی طولانی است که شاید تا پنج ماه از تروریست‌ها زمان بگیرد تا فردی راضی شود بلیت ترکیه بخرد، از مرز با سوریه عبور کند و به نیروهای آنها بپیوندد. تروریست‌ها اکنون چنین وقتی ندارند. چنین حساب‌هایی ظرف یک هفته بسته می‌شوند. حتی هوش مصنوعی برای این اهداف استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانیم درباره پویایی مثبت صحبت کنیم.

به‌رغم اینکه داعش اراضی زیادی که زمانی در سوریه و عراق در کنترل داشت، از دست داده است این مقام عالی‌رتبه یونسکو تاکید کرد کار هنوز تمام نشده است. او گفت: نسل بعدی با خطراتی مشابه همین روبرو می‌شود. تحولات اخیر در سریلانکا نشان می‌دهد کارمان باید ادامه پیدا کند. ما باید در نبرد با تروریسم پیروز شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.