قبادی با اشاره به قیمت برنج های وارداتی گفت: در برنج های وارداتی شاهد نوسان قیمتی نیستیم این در حالی است که در بحث برنج داخلی در ۱۰ روز گذشته با نوسان قیمت روبرو بودیم.

به گزارش جماران؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به علل نوسان قیمت برنج داخلی گفت: این موضوع تحت تاثیر جو روانی سیل شمال قرار گرفت و شاهد افزایش در قیمت بودیم که امیدواریم با عرضه بیشتر برنج قیمت ها تعدیل شود و به مردم این اطمینان را می دهیم که این برنج با قیمت مناسب عرضه شود.

عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گفت: در ماه مبارک رمضان با حجم زیادی از تقاضا برای برخی از کالاها همچون شکر، زولبیا و بامیه، آش و حلیم روبرو هستیم و به همین دلیل شاهد نوساناتی در قیمت ها بودیم. تلاش کردیم تا در این زمینه مشکلات را مرتفع کنیم.

وی افزود: از ابتدای ماه رمضان عرضه شکر با مشکلاتی روبرو بود و قیمتش افزایش یافت که این موضوع را به صورت ویژه در کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.

قبادی با بیان اینکه به جز شکر گزارشی از تخطی فروشندگان نداشتیم و تنها در بخش شکر تخطی وجود داشت، گفت: هم اکنون شکر با قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌ها در حال عرضه است. دراین هفته شرایط خوبی نسبت به هفته‌های دیگر داریم و بازار شکر شرایط آرامی در حال طی کردن است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در زمینه شکر شاهد بحث روانی بودیم اما هم اکنون واردات شکر خام در حال انجام است و تا چند روز دیگر چغندر پاییزی تحویل کارخانه ها خواهد شد. در تامین واردات شکر مشکلی نداریم و اگر زمانی ملاحظه کردیم تقاضای کاذبی است، که این موضوع تا هفته آینده قابل رفع خواهد بود.

وی افزود: به هیئت های تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کردیم تا به میزان لازم شکر از ما دریافت کنند و در این زمینه محدودیتی نداریم.

قبادی با اشاره به قیمت برنج های وارداتی گفت: در برنج های وارداتی شاهد نوسان قیمتی نیستیم این در حالی است که در بحث برنج داخلی در ۱۰ روز گذشته با نوسان قیمت روبرو بودیم.

وی با اشاره به علل نوسان قیمت برنج داخلی تاکید کرد: این نوع برنج مقداری تحت تاثیر جو روانی سیل شمال قرار گرفت و شاهد افزایش در قیمت بودیم که امیدواریم با عرضه بیشتر برنج قیمت ها تعدیل شود و به مردم این اطمینان را می دهیم که این برنج با قیمت مناسب عرضه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.