سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که این کشور در حال فعالیت برای ایجاد یک کانال قانونی برای تجارت با ایران است.

به گزارش جماران، اشتفان زایبرت' در یک کنفرانس خبری در برلین افزود: به همراه شرکای اروپایی خود در حال انجام اقداماتی هستیم تا براساس آن تجارت قانونی با ایران بویژه از طریق کانالی برای پرداخت مسیر شود.
به گزارش ایرنا، منابع آگاه در وزارت خارجه آمریکا خبر دادند که 'مایک پمپئو' با کوتاه کردن سفر خود به روسیه، امروز برای گفت وگو با وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد ایران و دیگر مسائل راهی بروکسل شده و فردا(سه شنبه) در سوچی با مقام های بلندپایه روس دیدار می کند.
روزنامه اماراتی نشنال نیز گزارش داد که وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس امروز در جلسه ای با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل درباره اقدامات برجامی ایران گفت وگو می کنند.
نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا، اولین نشست این وزرا بعد از هشدار برجامی ایران است.
شورای عالی امنیت ملی ایران هفته گذشته در سالروز خروج آمریکا از برجام در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام از کاهش تعهدات ایران در برجام خبر داد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از امروز 18 اردیبهشت 98برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
در بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان که طی نامه های جداگانه از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شده، به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده، و تاکید شده است: هر زمان که خواسته های ما تامین شود ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.
آمریکا روز 18 اردیبهشت سال گذشته از توافق هسته 1+5 با ایران خارج شده و تمامی تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.
سایر کشورهای عضو این توافق با محکوم کردن اقدام واشنگتن اعلام کردند که به این توافق وفادار می مانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.