وزیر خارجه آلمان به اقدامات اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما با هم برای حفظ امکان روابط تجاری و اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم.

به گزارش جماران، به نقل از «بیزینس استاندارد»، «هیکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز گذشته-جمعه- در جمع خبرنگاران گفت: برلین به تعهداتش در برجام پایبند است حتی اگر واشنگتن از این توافق خارج شده باشد.

«ماس» در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: توافق هسته‌ای با ایران شاید یک توافق کامل نباشد اما ایران را از رسیدن به بمب اتم و تشدید درگیری‌ها منع کرد. درگیری‌هایی که سه سال پیش به اوج خود رسیده بود.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: این چیز کمی نیست. ما اروپایی‌ها پشت این توافق ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به برجام مدعی شد: حقیقت این است که ایستادگی ما در کنار برجام به این معنا نیست که در برابر نقش مخرب ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای این کشور کور هستیم.  

«هیکو ماس» به طراحی ساز و کاری تحت عنوان «وسیله منظور ویژه» توسط کشورهای اروپایی و اعضای باقیمانده برجام برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما با هم برای حفظ امکان روابط تجاری و اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که به تعهداتش پایبند باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.