نمکی از سفیر سوئیس خواست، کانال مالی ویژه که به منظور تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور تنظیم شده است، هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شده و همچنین، همکاری‌های بانکی سوئیس در زمینه دارو و غذا، هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت گفت: سرمایه‌گذاران اندیشمند سوئیسی می‌دانند که دوران کم‌خردی ترامپ سپری شده و ملت ایران این دوره را نیز طی خواهند کرد. بنابراین سرمایه‌گذاری در کشوری که ٨٥ میلیون نفر جمعیت داشته و می‌تواند برای بازار ٣٠٠ میلیون نفری منطقه نیز تولید و صادرات داشته باشد، بسیار دوراندیشانه و منطقی است.

سعید نمکی در دیدار سفیر سوئیس، در خصوص کمک‌های بشردوستانه این کشور به سیل‌زدگان سیلاب‌های اخیر در ایران اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از کمک‌های بشردوستانه کشور سوئیس به هموطنان آسیب‌دیده‌مان تشکر کنم؛ چرا که در مواقع سخت و حساس، کمک، ابراز محبت و حتی یک پیام از سوی کشورها می‌تواند موجب آرامش خاطر شود.

وزیر بهداشت با بیان این که در ایران ٦٦ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعالیت داشته و در زمینه آموزش پزشکی به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر در تمام استان‌های کشور دانشگاه یا دانشکده پزشکی وجود داشته و بنیه علمی خوبی در زمینه علوم پزشکی داریم. همکاری‌های ما با سایر کشورها باید به بخش‌های غیر پزشکی نیز توسعه پیدا کند و خوشبختانه کشور سوئیس در این زمینه دارای تجربه و دانش فنی زیادی است.

نمکی تصریح کرد: در حوزه غذا و دارو از ٦٠ سال قبل و حتی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکای سوئیسی بسیاری در ایران داشتیم و در حال حاضر نیز کمپانی‌های بزرگ سوئیس در حوزه دارو و غذا در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند که این موضوع، نشان‌دهنده خردمندی سرمایه‌گذاران سوئیسی است؛ چراکه می‌دانند بازار ایران بازاری ماندگار، پایدار و پرسود است.

وزیر بهداشت ادامه داد: سرمایه‌گذاران اندیشمند سوئیسی می‌دانند که دوران کم‌خردی ترامپ سپری شده و ملت ایران این دوره را نیز طی خواهند کرد، بنابراین سرمایه‌گذاری در کشوری که ٨٥ میلیون نفر جمعیت داشته و می‌تواند برای بازار ٣٠٠ میلیون نفری منطقه نیز تولید و صادرات داشته باشد، بسیار دوراندیشانه و منطقی است.

نمکی در ادامه این نشست، از سفیر سوئیس خواست، کانال مالی ویژه که به منظور تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور تنظیم شده است، هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شده و همچنین، همکاری‌های بانکی سوئیس در زمینه دارو و غذا، هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وزیر بهداشت، همچنین بر مساعدت وزارت بهداشت در خصوص تسهیل حضور و فعالیت‌های شرکت‌ها و کمپانی‌های سوئیسی در ایران تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز همدردی با سیل‌زدگان ایران گفت: کمک‌های دولت سوئیس به سیل‌زدگان اخیر، نشان از همدردی عمیق دولت و مردم سوئیس با مردم آسیب‌دیده از سیل اخیر استان‌های مختلف ایران است. سفیر سوئیس در جمهوری اسلامی ایران در ادامه برای پیگیری موضوعات بانکی در اسرع وقت و تشریح و بیان نتایج این اقدامات قول مساعد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.