وزیر کشور گفت: عمل کسانی که به دلیل مسائل سیاسی مانع کمک به سیل‌زدگان شدند شیطانی بود.

به گزارش جماران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم گزارش بازدید دفاتر سازمان ملل در مناطق اظهار کرد: ارزش کمک زمانی است که بدون اعلام نیاز به کمک باشد و کشورهایی که بدون اعلام نیاز به ما کمک کردند تا این احساس عاطفی و عاشقانه توأم با محبت برای مان اصالت دارد و از آنها خالصانه تشکر می‌کنم چرا که عمل شان عمل انسانی و خالصانه است.

وی افزود:کسانی که در این بخش دشمنی و سوء استفاده کردند و از ابزار و قدرت سیاسی در موضوعات انسانی که با ذات انسان است مقابله کردند عمل آنها را شیطانی می دانم چرا که فقط شیطان است که مخالف عشق و محبت و موافق خشونت و ترور است البته ترور همیشه به معنی گرفتن سلاح نیست بلکه ترور تحقیر کردن عواطف و احساسات ملت است.

رحمانی فضلی  ادامه داد: کسانی که در این مدت به دلیل مسائل سیاسی مانع کمک شدند عملشان شیطانی بوده که این عمل در خاطره ملت ایران باقی خواهد ماند چرا که دنیا محل آزمون است و دعا کنیم که در آزمون انسانیت عشق محبت و فداکاری موفق باشیم.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: بازنگری بارندگی در ۲۵ استان اتفاق افتاد و بیش از ۳۱۵ میلیمتر بارندگی در شرایط شاهد بودیم یعنی بیش از دو برابر میزان مشابه را در سال قبل داشتیم که این امر موجب طغیان رودخانه و اتفاقات اخیر شد.

وی افزود: مدیریت تسهیل در ۲۵ استان که همراه با جابجایی است آنها از مکان‌ها و منازلشان و خدمت و خدمت‌رسانی و کمک رسانی اولیه که در مقابله با سیل بود کار بزرگ و عظیمی به شمار می‌رفت.

رحمانی فضلی بیان کرد: به لطف خدا توانستیم در این مرحله مقابله با سیل به کمک مردم و همه نهادها و دستگاه‌های اجرائی به ویژه دستگاه های نظامی همچون ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی هلال احمر و اهداف تعیین شده برسیم. وی یادآور شد: اولین هدف ما این بود که تلفات و هزینه‌های جانی را پایین نگه داریم کل هزینه های انسانی ما در این مدت با این حجم عظیم هفتاد و شش نفر بود که برخی به دلیل سیل نبوده بلکه حوادث جنبی مثل بود.

وی یادآور شد: ما در مرحله مدیریت و مقابله که مسئولیتش با بنده بود در آن روزها مجبور بودم هر سه روز یک بار در یک استان مستقر شوم و تصمیمات بزرگی را بگیرم.

وزیر کشور بیان کرد: اوج شکوه و عظمت این تصمیمات همکاری مردم بود. ما در خوزستان باید قبول می‌کردیم یا با سه برابر افزایش ظرفیت ۳ متناسب با ظرفیت رودخانه نیمی از شهر اهواز سوسنگرد، بستان، حمیدیه،رفیه زیر آب برود و هزینه انسانی و اقتصادی افزایش یابد و یا اینکه مجبور بودیم که مزارع و روستاها زیر آب برود که در واقع ما بین بد و بدتر یکی را انتخاب می کردیم و در هر یک از انتخابات مردم ضرر می کردند و خسارت می دیدند و باید جابجا می شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی رحمانی فضلی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.