ابراهیم رییسی گفت: در سال جدید دادستان‌ها و روسای کل دادگستری استان‌ ها باید برای کاهش ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی و آسیب‌ شناسی جرایم با رویکرد پیگیری مستمر آن تلاش کنند.

به گزارش جماران؛ رییس قوه قضاییه گفت که در دوره جدید این نهاد کاهش جمعیت کیفری جزو رویکردهای مهم قوه قضاییه است و لازم است قضات از اختیارات قانونی خود در این راستا هرچه بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی امروز یکشنبه در نشست با کارکنان دادگستری استان گلستان در گرگان اظهار داشت: در سال جدید دادستان‌ها و روسای کل دادگستری استان‌ ها باید برای کاهش ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی و آسیب‌ شناسی جرایم با رویکرد پیگیری مستمر آن تلاش کنند.

وی به بروز سیل در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در قانون به صراحت مسوولیت اقدامات پیشگیرانه حوادث مختلف همانند لایروبی رودخانه‌ ها مشخص شده و دستگاه قضایی باید برای نظام بخشی به امور از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کند.

رییس دادگستری کل گلستان هم در این جلسه گفت: در استان گلستان پس از وقوع سیل اقدامات خوبی انجام شد و نیروهای مسلح با حضور مداوم در کنار دستگاه‌های امدادرسان به مردم خدمت‌رسانی کردند.

هادی هاشمیان اظهار داشت: کمیته و کارگروهی با عنوان کارگروه بحران با محوریت دادستان گرگان تشکیل شد که علاوه بر رسیدگی به وضعیت تامین امنیت، بر توزیع اقلام و کمک‌های مردمی نیز نظارت می کند.

وی همچنین به اقدامات دادگستری گلستان در کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: سال گذشته و با هدف کاهش تعداد زندانیان 4 هزار و 280 مورد حکم جایگزین حبس در استان صادر شد و گلستان را در ردیف استان‌های پیشگام کشور قرار داد.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: همچنین در سال گذشته بیش از 32 هکتار از اراضی ملی گلستان از دست سودجویان خلع ید شد.

رییس قوه قضاییه صبح امروز از برخی روستاهای سیل زده گلستان در آق قلا سرکشی و با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی قرا است ساعتی دیگر در شورای اداری استان گلستان شرکت و با مسوولان محلی در خصوص سیل اخیر گفتگو داشته باشد. 

به گزارش ایرنا بارندگی کم نظیر آخرین روزهای سال 97 در گلستان باعث بروز سیل و روان آب در این استان شد که بر اثر حوادث ناشی از آن نظیر ریزش خانه ها، واژگونی قایق و سقوط به داخل آب تاکنون 9 نفر جان خود را از دست دادند و بخش هایی از منطقه همچنان درگیر روان آب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.