به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم ریئسی امروز یکشنبه در جمع مردم سیل زده روستای میرزاعلی شهرستان آق قلا اظهار داشت: قوه قضاییه به دنبال آسیب شناسی و ریشه یابی سیل اخیر گلستان و همچنین برآورد دقیق خسارت ناشی از آن است که انتظار داریم مردم در این زمینه با دستگاه قضا و ارزیابان سیلاب همکاری کنند.
وی بیان کرد: یکی از موارد مهمی که می تواند موجب جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شود، مدیریت صحیح و بهره مندی درست از مواهب و نعمت هایی مانند باران است تا این برکت به جای تخریب شهرها برای عمران و آبادانی و کشاورزی به کار گرفته شود.
رییس قوه قضاییه همچنین به حضور مردم، دولت، بسیح، سپاه، ارتش و سایر نیروهای مسلح در امدادرسانی به حادثه دیدگان سیلاب گلستان اشاره کرد و گفت: این حضور در کنار تلخی های سیل، وحدت و یکپارچگی ملت فارغ از نژاد و دین و مذهب را به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: بخشی از مشکلات سیل زدگان گلستان حل شده اما ساکنان منطقه هنوز با آبگرفتگی معابر، منازل و خیابان ها مواجهند که با تلاش مسوولان و نیروهای مردمی این نارسایی ها رو به کاهش است.
رییس قوه قضاییه همچنین از روستاهای سیل زده سقریلقی و قارقمه و محله کل آباد شهر آق قلا سرکشی و با آخوند رهبر از علمای اهل سنت شهر دیدار و گفت و گو کرد.
رییس قوه قضاییه علاوه بر این دیدارها قرار است امروز در شورای قضایی و شورای اداری استان گلستان نیز شرکت کند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی که صبح امروز وارد استان گلستان شد؛ به دیدار امام جمعه گرگان نیز رفت.
به گزارش ایرنا بارندگی کم نظیر آخرین روزهای سال 97 در گلستان باعث بروز سیل و روان آب در این استان شد که بر اثر حوادث ناشی از آن نظیر ریزش خانه ها، واژگونی قایق و سقوط به داخل آب تاکنون 9 نفر جان خود را از دست دادند و بخش هایی از منطقه همچنان درگیر روان آب است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.