رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکثر استان‌ها درگیر هستند ولی سطح درگیری متفاوت است، سطح درگیری لرستان خیلی زیاد است و خسارات را برآورد کنند و در نخستین فرصت خسارت‌های مردم داده می‌شود.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی مغازه‌اش را از دست‌ داده یا کشاورزی داشتند و مشکلاتی پیدا کردند یا منزلشان مشکل پیدا کرده نگرانی نداشته باشند ما همه این‌ها را برایشان تأمین می‌کنیم.

علی لاریجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بعضی از بخش‌ها باید امکاناتی برای پیشگیری فراهم می‌شد که یک طیف وسیعی دارد.

وی افزود: مسئله سدهای لازم برای کنترل آب‌ها است و هم مسئله آبخیزداری و هم امکاناتی که برای لایروبی رودخانه‌ها لازم است، همه این‌ها موضوعاتی است که در شرایط فعلی باید جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید طبقه‌بندی کرد مسائل را، بخشی کارهای فوری است، همه کارهایی که در حال حاضر بخش‌های مختلف اعم از استانداری، فرمانداران  و بخش‌های اجرایی و نیروهای مسلح انجام می‌دهند برای اینکه خسارت‌ها را کاهش دهند و مردم را نجات دهند.

وی بیان کرد: یک بخش کار مربوط است به برطرف کردن مسائل فوری مردم در شرایط فعلی، یعنی مغازه‌شان از بین رفته است خسارتشان را بدهیم یا مزارع شان، دامشان و خانه‌شان از بین رفته است، خوشبختانه در دولت جلسه‌ای بود و تصمیم‌گیری شد و بودجه را حتماً اختصاص می‌دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: دیروز رهبری معظم انقلاب دستورات خیلی مهمی دادند، هم در مورد پیشگیری و هم شرایط فعلی و تدبیری شده تا بودجه کافی برای این در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر استان‌ها درگیر هستند ولی سطح درگیری متفاوت است، سطح درگیری لرستان خیلی زیاد است و خسارات را برآورد کنند و در نخستین فرصت خسارت‌های مردم داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی و اضطرابی در مردم نباشد که اگر خسارتی به آن‌ها رسیده این خسارت پرداخت می‌شود، برای مسکن‌شان فکر شده و نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه صحبت می‌شود و بودجه‌ای که موردنیاز دولت باشد در این زمینه تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم خیالشان از این‌ جهت راحت باشد و نگران نباشند، اگر کسی مغازه‌اش را از دست‌ داده یا کشاورزی داشتند و مشکلاتی پیدا کردند یا منزلشان مشکل پیداکرده نگرانی نداشته باشند ما همه این‌ها را برایشان تأمین می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.