باقری در ادامه تاکید کرد که ارتباط جاده بین سوریه و عراق برای امور تجاری و زائران برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

به گزارش جماران؛ سردار سرلشگر پاسدار 'محمد باقری' رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تاکید کرد که مبارزه با تروریسم در منطقه تا نابودی کامل آن ادامه می یابد.

وی در پایان اجلاس سه جانبه در دمشق در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب افزود: 'مسیری را جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط با برادران سوری و عراقی آغاز کرده ایم ، ادامه خواهیم داد'.

باقری در ادامه تاکید کرد که ارتباط جاده بین سوریه و عراق برای امور تجاری و زایران برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

باقری تصریح کرد، امروز در جریان برگزاری جلسه سه جانبه بیشتر از گذشته اهداف و برنامه های خود را هماهنگ کردیم.

وی خاطر نشان کرد، امروز دست پروده های استکبار جهانی برای بهم زدن امنیت منطقه و برقراری ظلم و تجاوز و اشغالگری اسراییل دست به کار شده اند و قطعا دشمنان علاقه مند به این هستند که حاکمیت مردمی عراق و جمهوری اسلامی ایران اشکال دیگری در هماهنگی با صهیونست ها داشته باشند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود، مسیری که جمهوری اسلامی ایران و برادران ما در سوریه و عراق دست در دست یکدیگر انجام داده اند ، ادامه خواهد داشت.

باقری با تاکید بر این که هدف این مرحله تثبیت حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و خارج شدن همه قوایی است که بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور پیدا کرده اند، تصریح کرد، اقدامات سه کشور تا شکست کامل تروریست ها ادامه خواهد داشت و باید قوایی که در مقابله با تروریست ها با هم کار کردند و خون شهدای آنان در هم آمیخته شد، آینده ای آزاد و مستقل برای کشورهای منطقه رقم بزنند.

وی ادامه داد، کشورهای منطقه ما به عنوان مهم ترین منطقه جهان با مشکلاتی مانند دخالت صهیونیست ها و قدرت های بزرگ مواجه هستند و ان شاء الله با هماهنگی به سمت آزادی و استقلال کامل حرکت خواهیم کرد و باید مرحله به مرحله اقداماتی را انجام دهیم .

** تروریست ها امنیت ایران را تهدید می کنند

باقری در ادامه تاکید کرد ، تروریست ها در عراق و سوریه امنیت جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کردند و بر اساس درخواست کشورهای عراق و سوریه جمهوری اسلامی ایران مستشار نظامی به عراق و سوریه اعزام کرد.

وی ادامه داد، جمهوری اسلامی ایران در حداکثر توانایی وارد عمل شد و با هماهنگی کامل با دولت سوریه و عراق وارد این نبرد شد و توانست اقدامات اساسی انجام دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد، همانگونه که ما بر عدم ورود نیروهای مسلح بیگانگان در هر یک از کشورهای منطقه بدون اجازه قانونی دولت های آن تاکید داریم ، خود ما نیز با اجازه این دولت ها وارد کشورهای مزبور شدیم و تا زمانی که دولت قانونی بخواهد با تروریست ها در اینجا (سوریه) مقابله می کنیم.

** استکبار به دنبال اخلال در امنیت منطقه و تضعیف محور مقاومت است

باقری در ادامه کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان عراقی و سوری خود تاکید کرد ، استکبار جهانی و صهیونیست برای اخلال در امنیت منطقه و تضعیف کشورهای محور مقاومت برای آزادی فلسطین تلاش می کنند و همچنان این محور مورد توجه است .

وی ادامه داد، مجموعه اطلاعات و تحلیل ها نشان دهنده آن است که موجودی به نام داعش و جبهه النصره دست پرورده استکبار جهانی برای بهم زدن امنیت منطقه و برقراری ظلم و تجاوز اشغالگری اسراییل است .

سپهبد عبدالله ایوب وزیر دفاع سو ریه نیز در این کنفرانس تاکید کرد ، حتی یک وجب از خاک سوریه خارج از سیطره دولت سوریه نخواهد ما و این چیزی است که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه چند بار بر آن تاکید داشته است .

وی ادامه داد ، عملیات ما برای آزادی مابقی مناطق باقیمانده در اختیار تروریست ها در ادلب هنوز شروع نشده که متوقف شود و هنگامی که همه شرایط آن و شرایط مناسب وجود داشته باشد ، قطعا شروع خواهد شد.

** گذرگاه مرزی بین عراق و سوریه باز می شود

عثمان عانمی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق نیز در این کنفرانس مطبوعاتی سه جانبه تاکید کرد که خط مرزی بین سوریه و عراق در گفت وگوهای امروز مطرح شد.

وی ادامه داد، طول این مرزها تقریبا 615 کیلومتر است و امنیت مرزها اهمیت بالایی دارند و ان شاء الله امنیت آنها از سوی نیروهای عراق در دست گرفته شده است و از طرف دیگر نیروهای سوریه نیز بر مرزها اشراف دارند.

این مقام نظامی عراق خاطر نشان کرد، در روزهای پیش رو گذرگاه مرزی بین عراق و سوریه بازخواهد شد و رفت و آمد و تجارت بین دو کشور ادامه خواهد یافت و تلاش های ما در این خصوص ادامه دارد.

غانمی تصریح کرد ، ما هماهنگی های بالایی با ارتش سوریه داریم به خصوص بعد از اعلام پیرزوی نظامی بزرگ بر داعش این هماهنگی ها بیشتر شده است و دنبال کردن هسته های تروریستی را ادامه داده ایم و ضربه های در عمق سوریه با هماهنگی دولت سوریه بر آنها وارد کردیم.

این مقام نظامی عراقی تصریح کرد ، در هماهنگی با ارتش سوریه نیروهای عراقی مراکز فرماندهی تروریست ها و راه های پشتیبانی آنان را بمباران کردند.

وی ادامه داد، اکنون امنیت در مرزهای بین دو کشور بسیار اهمیت دارد چون ما همیشه می گوییم که امنیت سوریه و امنیت عراق از هم جدا نیستند و سوریه عمیق استراتژیک برای عراق است و عراق عمق استراتژیک برای سوریه است.

غانمی گفت ، هماهنگی های بین عراق و سوریه به واسطه وجود مرکز اطلاعات چهارگانه ای که بین کشورهای منطقه ایجاد شده است ، ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد، این مرکز به مرور پیشرفت کرد و با وجود جدید بودن آن موفق شد تا اطلاعات با ارزش و مهمی را به طرف های حاضر در آن ارایه کند و توانستیم با استفاده از این اطلاعات عملیاتی را علیه تروریست ها انجام دهیم و این اطلاعات در بمباران مستقیم و یا عملیات زمینی مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس ستاد نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که ما بر اساس این اطلاعات توانستیم تعداد زیادی از تروریست ها را نابود کنیم و از عملیات نظامی زیادی از سوی آنان علیه نیروهای خود جلوگیری کنیم و این هماهنگی هنوز ادامه دارد.

وی تصریح کرد، بنا داریم تا هماهنگی در مرکز چهارگانه را بیش از پیش افزایش داده تا امور آن پیشرفت های زیادی را شاهد باشد و در جلسه امروز نیز پیشرفت این مرکز در آینده را بررسی کردیم.

سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری روز یکشنبه برای شرکت در اجلاس سه جانبه مبارزه با تروریست بین ایران، سوریه و عراق وارد دمشق شد. 

اجلاس سه جانبه رؤسای ستادکل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه به صورت منظم به منظور بررسی راهکارهای مبارزه با تروریست دوره ای برگزار می شود. 

ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکار‌های ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه از جمله اهداف سفر سرلشگر باقری به سوریه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.