پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد:

رونمایی از 112 دستاورد جدید هسته ای در 20 فروردین

بهروز کمالوندی تنها دستاویز فشار به ایران از سوی امریکا را ابزارهای اقتصادی و تحریم ذکر کرد و اظهار داشت: کاری که امریکا می‌کند جنگ تمام عیار اقتصادی است و به همه متحدین و غیرمتحدین خود فشار می‌آورد که با کشور ما روابط اقتصادی نداشته باشند اما ما فشارها را تحمل کرده‌ایم.

بهروز کمالوندي، سخنگوی سازمان انرژی اتمی

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: سال آینده می‌تواند سالی باشد که فشارها بیشتر حس می‌شود که به دنبال یافتن راه‌های مختلفی برای خنثی کردن فشارها هستیم.

بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایلنا، درباره تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت: امریکا در گذشته ایران را تهدید به حمله نظامی و مسائل دیگر می‌کرد و با توجه به اینکه این موضوع خاصیت خود را به دلیل توان جمهوری اسلامی از دست داده، دیگر امکان این موضوع وجود ندارد که حرفش را هم بزنند.

وی تنها دستاویز فشار به ایران از سوی امریکا را ابزارهای اقتصادی و تحریم ذکر کرد و اظهار داشت: کاری که امریکا می‌کند جنگ تمام عیار اقتصادی است و به همه متحدین و غیرمتحدین خود فشار می‌آورد که با کشور ما روابط اقتصادی نداشته باشند اما ما فشارها را تحمل کرده‌ایم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: سال آینده می‌تواند سالی باشد که فشارها بیشتر حس می‌شود که به دنبال یافتن راه‌های مختلفی برای خنثی کردن فشارها هستیم.

کمالوندی با بیان اینکه هیأت حاکمه امریکا ظاهرا احساس می‌کنند که فشارها اثر گذاشته اما به نظر می‌رسد اگر دوره‌ای بگذرد و معلوم شود که فشارها اثرگذار نبوده مجبور به تغییر سیاست‌های خود می‌شوند، خاطرنشان کرد: سال آینده از همه امکانات، تدابیر اقتصادی و مدیریت داخلی خوب و همچنین امکانات و ظرفیت‌های داخلی برای جنگ اقتصادی حداکثر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها در منطقه خود زمان‌هایی را بسته‌اند و تا ابد نمی‌توانند بر ما فشار وارد کنند، خاطرنشان کرد: اگر بدانند فشارها تاثیرگذار نیست و هزینه‌های زیادی برآنان تحمیل می‌شود و متحدانشان اذیت می‌شوند سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: تحریم بخشی از مشکلات ما است و از قدیم تحریم‌ها از سوی امریکا علیه ایران وجود داشته و کم و زیاد شده که امروزه فشارهای اقتصادی را علیه کشور ما افزایش داده‌اند.

کمالوندی در پاسخ به سوال دیگر درباره دستاوردهای هسته‌ای ابراز داشت: در ۲۰ فروردین ماه سال آینده مجموعه گسترده حدود ۱۱۲ مورد به نمایش گذاشته می‌شود که اهمیت فوق‌العاده‌ای در سطح فنی، اکتشاف، استخراج، چرخه سوخت، نیروگاهی، علوم وفنون و پیشرفته لیزر و حوزه‌های مختلف دیگر  دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.