«کوین زیس» و «مارگارت فلاورز» دو عضو این هیات 28 نفره صلح طلبان آمریکایی که با همکاری موسسه «کد پینک» به ایران سفر کرده بودند، در یادداشتی در تارنمای «جهان ورای جنگ» به دستاوردهای این سفر پرداختند.

به گزارش جماران؛ گروهی از فعالان صلح طلب و مخالفان نظام حاکم آمریکا پس از سفری 9 روزه به ایران و دیدار با وزیر خارجه کشورمان و بازدید از موزه صلح در یادداشتی ضمن شرح دستاوردهای این سفر، از نقش واشنگتن در جنگ تحمیلی و تحریم ها علیه ایران عذرخواهی کردند.

«کوین زیس» و «مارگارت فلاورز» دو عضو این هیات 28 نفره صلح طلبان آمریکایی که با همکاری موسسه «کد پینک» به ایران سفر کرده بودند، در یادداشتی در تارنمای «جهان ورای جنگ» به دستاوردهای این سفر پرداختند.

نویسندگان خواسته های مردم ایران را «احترام به استقلال و حاکمیت ملی» و «صلح با آمریکا بدون تهدید جنگ یا تحریم اقتصادی برای سلطه به ایرانیان» دانستند که بدون تغییر سیاست واشنگتن در قبال ایران امکان پذیر نیست.

براساس این یادداشت، یکی از مهمترین بخش های سفر این هیات بازدید از موزه صلح تهران بود که طی آن بازدیدکنندگان با مسائل مربوط به جنگ 8 ساله ایران و عراق و کمک های آمریکا و غرب به صدام آشنا شده اند.

نویسندگان به جنگ تحمیلی که به گفته آنها بدون تشویق و حمایت مالی، دریایی و تسلیحاتی آمریکا از صدام ممکن نبوده، اشاره کردند و افزودند که این جنگ یک میلیون کشته و حدود 80 هزار مجروح شیمیایی برجا گذاشته است.

به نوشته زیس و فلاورز، راهنمای بازدیدکنندگان از این موزه دو تن از جانبازان جنگ تحمیلی بوده اند که هنوز نیز از صدمات حملات شیمیایی ارتش بعث عراق رنج می برند و نیاز به داروهایی دارند که اکنون به دلیل تحریم های آمریکا در دسترس نیستند.

آنها افزودند: با شنیدن صدای سرفه های ممتد این جانبازان شیمیایی، از اینکه آمریکا برای عراق تجهیزات سلاح های شیمیایی تامین کرده بود و اکنون با تحریم ها داروهای اساسی را نایاب کرده، احساس شرمندگی کردیم.

در این سفر هیات آمریکایی کتابی از «باربارا بریگز لتسون» که به یاد 289 ایرانی که در پرواز شماره 655 ایران ایر با شلیک موشک ناو وینسنس به شهادت رسیدند نوشته شده را به این موزه اهدا و همه اعضای هیات آن را امضا کردند.

به گفته این دو فعال صلح طلب آمریکایی، نام همه شهدای این سانحه که جرج اچ. دابلیو. بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا حاضر به عذرخواهی به خاطر آن نشد، به فارسی در این کتاب نوشته شده است.

نویسندگان همچنین به دیدار خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اشاره کرده و تاکید کردند که مشکل اصلی آمریکا با ایران از دست دادن سلطه خود بر این کشور است.

زیس و فلاورز در پایان نوشتند: با وجود آنکه «دمکراسی» آمریکایی تنها امکان انتخاب میان دو حزبی که توسط وال استریت بنیانگذاری شده به مردم خود می دهد و هر دوی این حزب ها حامی سیاست خارجی نظامی هستند، ما باید تلاش کنیم تا حکومتمان تهدید ملت ها و تضعیف اقتتصاد آنان از طریق تحریم های غیرقانونی را کنار گذاشته و به مردم جهان احترام بگذارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.