رحمانی فضلی گفت: تلاش برای افزایش بهره وری در آموزش و پرورش و سایر بخش های کشور، علاوه بر اصلاح رویکردهای مدیریتی، مستلزم حفظ شأن معلمی و کرامت معلمان است و این مهم، واجب ترین موضوع برای ما است؛ بر همین اساس، در همکاری های فرا بخشی وزارت کشور، بیشترین توجه را به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهیم.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در گردهمایی مشترک معاونان، مشاوران وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که صبح سه شنبه ۲۱ اسفندماه برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت نوآوری در عرصه آموزش و پرورش، گفت: تغییرات ایجاد شده در جهان به واسطه علوم و تکنولوژی های جدید، موضوع بسیار مهمی است که تعلیم و تربیت رابطه مستقیمی با آن دارد. در واقعیت هرچه سرعت تکنولوژی ها و فناوری ها بیشتر می‌شود، تعلیم و تربیت و نقش آموزش و پرورش نیز با اهمیت تر می شود.

وزیر کشور با اشاره به سه مطالبه و نیاز اصلی در جامعه، یعنی؛ اعمال همه جانبه قانون، اجرای کامل عدالت و رعایت اخلاق و تشریح نقش آموزش و پرورش در زمینه سازی برای تحقق سه عرصه بسیار مهم گفت: اساس انضباط و ارتباطات اجتماعی به صورت درونی و خودجوش مبتنی بر اخلاق و در شکل بیرونی آن مبتنی بر قانون است که این دو مکمل یکدیگرند که ایجاد اخلاق و نهادینه کردن آن، وظیفه آموزش و پرورش است.

وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر جایگاه موثر معلمان در آموزش و پرورش فرزندان جامعه، اظهار کرد: باید تلاش کنیم بهره‌وری را در آموزش و پرورش و سایر بخشهای کشور افزایش دهیم که البته بخشی از آن مربوط به اصلاح عملکردها و نحوه مدیریت است. اما در این میان مهمترین مسئله حفظ شأن معلمی و کرامت معلمان است و این مهم، واجب ترین موضوع برای ما است.

 وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با مرور دشواری های کشور در سال ۹۷ و موفقیت های دولت دکتر روحانی گفت: نباید به مردم القا کنیم که در سال ۹۸ شرایط سخت خواهد بود. سال ۹۸ نباید سخت تر از ۹۷ باشد؛ چرا که هر نوع فشار و تحریمی که توانستند علیه ایران اعمال کردند.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده تأکید کرد: به عنوان مسئول امنیت ملی کشور و مجری انتخابات می گویم انتخابات سال آینده موجب نشاط و شور در کشور خواهد بود و در سال ۹۸ با مقاومت، وحدت، حمایت جدی دولت و راهنمایی‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، مسیر خود را به خوبی طی خواهیم کرد.

وزیر کشور در پایان ضمن پیشنهاد تنظیم تفاهمنامه همکاری های وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در همکاری های فرابخشی وزارت کشور، بیشترین توجه را به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.