خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سؤال که چرا مسلمان نباید از همسایه خودش خبر نداشته باشد؟، گفت: در جشن عاطفه‌ها به فقرا توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم، این تقوا،‌ تقوای عملی است، اخلاص باید خالصانه باشد و در ویترین نباشد، عقیده و محبت ما به اولیای خدا مثل چشمه می‌جوشد، اعتقادات، ریشه‌های ما را بارور می‌کند.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های دوم این نماز، با انتقاد از عملکرد نامناسب برجام، گفت: برجام  صنعت هسته‌ای ما را محدود کرد و باعث شد سفره‌‌های مردم محدود شود، قرار بود سانتریفیوژها بچرخد و سفره‌ها رونق بگیرد، اما هیچ‌کدام نشد.

وی با بیان اینکه سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابه‌سامان باشد، اظهار داشت: بعضی از مردم نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند، برای رضای خدا یک قیام همه‌جانبه داشته باشیم و از حال همسایگانمان خبر بگیریم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با ابراز امیدواری از اینکه بیانیه گام دوم جهش جدیدی در راستای پیشرفت کشور باشد، خطاب به جوانان، گفت: جوانان به عرصه بیایند و در عرصه اقتصاد و فرهنگ پیروزی‌ها را کسب کنند، والله سعادت دنیا و آخرت در این است که با خدا معامله کنیم.

آیت‌الله صدیقی  گفت: رهبر انقلاب به سان کشتی‌بانی است که امواج را رصد می‌کند، این بیانیه پاسخ به شبهات و تصویر کلی از نظام دینی است که چهل سال از آن گذشته است.

وی افزود: رهبر انقلاب در  بیانیه گام دوم بر روی برجستگی‌ها انگشت گذاشته‌اند و تکیه به جوان‌ها و اظهار امید، عاطفه و عشق به جوانان در این بیانیه دیده می‌شود، خدا می‌داند عاری از هر چیزی ما دل به ایشان(رهبر انقلاب) داده‌ایم؛ ایشان یک اکسیر است، البته اگر قدر بدانیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سرنوشت انقلاب‌های دنیا مانند انقلاب اکتبر شوروی، انقلاب کبیر فرانسه و دیگر انقلاب‌ها اشاره و در مقایسه‌ای با انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در انقلاب‌‌های دنیا، ببینید که چه شعارهایی دادند و چقدر به این شعارها پایبند بودند؟ انقلاب اسلامی ایران، انقلاب خدایی است و بشری نیست، به همین علت شعار انقلاب همان چیزی است که از ابتدا شروع شده است، مسیر انقلاب در انقلاب‌‌های دنیا خلاف حرکت اولیه‌اش، حرکت می‌کند، اما چون حقیقت امام و رهبری در انقلاب اسلامی روشن است و خداوند پیروزی آن را تضمین کرده، این مسیر متوقف نشده است، زیرا مبتنی بر فطرت و دین الهی است.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: این بیانیه می‌گوید که در بیرون مرزها منتظر فرهنگ شما هستند، شما انقلاب خود را صادر کردید و در جبهه‌های مقاومت شاهد صدق توسعه این انقلاب و رسیدن به اوج هستید، تضییع عمر برای جوانان خسارت است، جوانان ما نباید مدرکی و نمره‌ای درس بخوانند، باید عالم با تجربه شوند.

وی با اشاره به اظهار ارادت جوانان و مادران شهدا نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت:  بنده در شهرهای مختلف گواه هستم که جوان‌ها می‌گویند سلام ما را به آقا برسان، مادران شهیدی که می‌گویند ما جوانان دیگر خود را هم فدا می‌کنیم؛ این نماز جمعه‌ها، اعتکاف‌ها، راهیان‌ نور، همه برای این است که این انقلاب بر مبنای فطرت انسان‌ها بنا گذاشته و این رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه از مسئولین خواست که به اعزام کاروان‌‌های راهیان نور کمک کنند و از جوانان نیز درخواست کرد که از این ظرفیت عظیم غفلت نکنند. 

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: در راهیان نور پیام مقاومت، توحید، صبر و جرئت را عینی می‌توان دید و خاطره‌‌های سال‌های دفاع مقدس تجدید می‌شود.

وی به گوشه‌ای از فضیلت‌‌های سفر راهیان نور اشاره و تصریح کرد: خون شهدا در جایی که ریخته شده، پیام و حرف دارد، این مسئله‌ای که چهل سال قوام یافته باید مورد توجه قرار گیرد، این اصول، عزت، استقلال و عظمت باید بعد از چهل سال بازخوانی شود و این کار باید با عشق، شور و شعور جدیدی صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سؤال که چرا مسلمان نباید از همسایه خودش خبر نداشته باشد؟، گفت: در جشن عاطفه‌ها به فقرا توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم، این تقوا،‌ تقوای عملی است، اخلاص باید خالصانه باشد و در ویترین نباشد، عقیده و محبت ما به اولیای خدا مثل چشمه می‌جوشد، اعتقادات، ریشه‌های ما را بارور می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه هر جا معنویت رفت، دزدی، رشوه، رکود و وقت‌کُشی آمده است، اینها را درد برای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: هرجا معنویت نباشد، خدمت صرف تنبلی شده است، هر جا معنویت باشد، پیشرفت و عدالت هست، هر جا مشکل اقتصادی داریم، به خاطر ضعف ایمان است، علم که از دین فاصله نگیرد، مانند بالی است که انسان را رشد می‌دهد. 

وی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه کساد شود، بدانید دین کساد می‌شود و دشمنان شما برای از بین بردن این معنویت، اعتقاد، اخلاق، عفت، حجاب، امانت و صداقت و همه ارزش‌ها برنامه و نقشه دارند، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و نفوذی‌ها در تمام عرصه‌های فرهنگی نظیر سینما، تئاتر و رسانه‌ها و در بعضی از دانشگاه‌ها معلمان و اساتید در کنار اساتید معتکف و هیئت‌های علمی متدین و همچنین در کرسی حقوق به احکام اسلام می‌تازند، بیانات فمنیستی را تقویت می‌کنند، با رفتارشان اسلام را بد جلوه می‌دهند. باید در جنگ فرهنگی و علمی علیه جهالت و معنویت و علیه ظلمت حضور پیدا کنید و به تعبیر مرحوم آیت‌الله مجتهدی‌تهرانی، خُمس بچه‌هایتان را به امام زمان(عج) بدهید.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: شما مردم مکلف هستید از جانب خدا و مشرف هستید از جانب ائمه اطهار که فرزندان خودتان را وقف دین‌تان کنید که عزت دنیا و آخرت و شرف دنیا و آخرت در علم است.

وی همچنین خطاب به اولیای دانش‌‌آموزان، گفت: در همان دوره راهنمایی و متوسطه بچه‌ها را به دامن امام زمان(عج) بیندازید و بگویید، آقا جان من این را به شما دادم، دلم می‌خواهد پرچم‌دار و فرمانده باشد و در برابر دشمنان شما ضرب شست نشان دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: نیرو کم داریم، امام زمان ما غریب است، این از مهم‌ترین اموری است که امروز جبهه فرهنگی از ما قربانی می‌گیرد؛ البته رویش‌ها به حدی است که ما را به آینده امیدوار می‌کند، این تقوای معرفتی اساسی و فکری تضمین‌کننده زندگی ما است، در این جهت همه ما در این ایام فرصت کنیم که فردا دیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.