نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: نشست امروز کمیسیون مشترک برجام موفق بود و همه شرکت کنندگان در آن بر پایبندی به اجرای این توافق بین المللی تاکید کردند.

به گزارش جماران؛ نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین ازجمله آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اتحادیه اروپا قصد دارد مرکز امنیت هسته ای در ایران ایجاد کند.

میخاییل اولیانف پس از پایان یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب تصریح کرد: در این نشست مسائل مربوط به همکاری با ایران در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز بررسی شد. 

وی افزود: ما در اینجا (در ایران) موضع پیشرو داریم اما اتحادیه اروپا اخیرا برنامه هایی برگزار کرد که در این عرصه پیش برود؛ به عنوان مثال اتحادیه اروپا قصد دارد مرکز امنیت هسته ای در ایران ایجاد کند. 

**نشست امروز درباره برجام موفق بود 

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد: نشست امروز کمیسیون مشترک برجام موفق بود و همه شرکت کنندگان در آن بر پایبندی به اجرای این توافق بین المللی تاکید کردند.

وی ادامه داد: تمام شرکت کنندگان در این نشست آمادگی خود را برای تلاش به منظور اجرای موفق برجام اعلام کردند.

به گفته اولیانف، شرکت کنندگان در نشست طرح های اصلی که در چارچوب برجام اجرا می شود را مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: این طرح ها مدرن سازی راکتور اراک و تغییر کاربری سایت هسته ای فردو که روسیه به ایران برای راه اندازی خط تولید ایزوتوپ های پزشکی پایدار کمک می کند، را شامل می شود.

مقام روس از طرح های مطرح شده همچنین به کانال ارسال کالاهای هسته ای و دوگانه اشاره و با ابراز تاسف خاطرنشان کرد که این کانال اخیرا راکد شده است.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+4 (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.