پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

لاریجانی در دیدار با رییس مجلس عراق:

نهایت صمیمیت در روابط بین ایران و عراق برقرار است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز خوشبختانه نهایت صمیمیت در روابط بین ایران و عراق برقرار است، هم در ابعاد سیاسی و هم در ابعاد اقتصادی و فرهنگی.

به گزارش جماران، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود گفت: مایه مسرت ماست که رییس مجلس عراق و همکاران ایشان امروز به ایران تشریف آوردند. ما یکدیگر را در کنفرانس‌‌‌های بین‌‌المللی دیده‌‌ایم، با هم مذاکره کرده‌‌ایم و با افکار یکدیگر آشنا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه نهایت صمیمیت روابط بین ایران و عراق برقرار است، هم در ابعاد سیاسی و هم در ابعاد اقتصادی و فرهنگی، اظهار داشت: ما خیلی خوشحالیم بعد از آن تنش‌‌‌هایی که از گروه‌‌های تروریستی به وجود آمده بود، امروز عراق از امنیت خوبی برخوردار است. این نشان داد که ملت عراق یک ملت رشید و از ارتش خوبی برخوردار است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: حشدالشعبی هم در این مسئله ایفای نقش کرد و توانست با ایجاد وحدت غائله را ختم کند. نقش آیت‌‌الله سیستانی هم در این مسئله بسیار چشمگیر بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه من فکر می‌‌‌کنم عراق در شرایط فعلی از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار است، تصریح کرد: ما امروز درباره مسایل مختلفی با هم گفت‌‌‌وگو داشتیم؛ هم در زمینه گسترش همکاری‌‌‌های اقتصادی و روابط پارلمانی و هم راه‌هایی که امنیت پایدار را به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: مخصوصا با فشارهایی که امروز روی مردم فلسطین است، کشورها باید از این مردم مظلوم حمایت کنند.

رئیس مجلس با اشاره به حضور رئیس مجلس عراق اظهار داشت: قطعا حضور ایشان و همکارانشان در توسعه روابط دو کشور تاثیر مهمی خواهد داشت. من از این جهت از ایشان تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.