با رای اعضای شورای شهر تهران، شهرداری مکلف به افزایش کلیه بهای خدمات مصوب شورا تا حداکثر ۲۰ درصد شد.

به گزارش جماران، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و هشتمین جلسه خود و در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران به بررسی تبصره ۳۰ پرداختند.

در تبصره ۳۰ بند یک، شهرداری مکلف شده بود کلیه بهای خدمات مصوب شورا و ملاک عمل در واحدهای خدمت‌رسان را حداقل ۲۰ درصد و حداکثر به میزان نرخ تورم پایان سال ۹۷ افزایش دهد. در صورت تغییر نرخ حامل‌های انرژی یا سای متغیرهای موثر بر بهای تمام شده خدمات، شهرداری مجاز است لایحه اصلاحیه بهای خدمات یاد شده را در قالب لایحه اصلاحیه بودجه تا پیش از شهریورماه سال ۹۸ به شورا ارائه کند.

حجت نظری پیشنهاد حذف بند یک تبصره ۳۰ را مطرح کرد و گفت: تعیین حداقل ۲۰ درصد بهای خدمات در شرایط اقتصادی فعلی اصلاً عادلانه نیست. صرفاً تورم نمی‌تواند برای ما مرجعی برای تغییر نرخ بهای خدمات باشد. برای اینکه هر روز به جامعه فشار بیشتری نیاوریم تقاضا دارم از شهرداری بخواهیم لایحه بهای خدمات خود را بیاورد. اگر این کار انجام شود نیازی به این بند نیست.

مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد نظری گفت: برای اینکه شهر فروشی نکنیم و پا جا پای ناصواب گذشتگان نگذاریم لازم است بهای خدمات شهری را به شکلی تنظیم کنیم که شهر به صورت خودگردان اداره شود.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر هم اظهار داشت: چقدر می‌توانیم به فشار مردم اضافه کنیم؟ گفته می‌شود ممکن است تورم در سال آتی به ۵۰ درصد برسد. مگر ظرفیت مردم چقدر است؟ آیا ما افزایش کیفیت خدمات داریم؟

وی تاکیدکرد: من منطق افزایش بهای خدمات را متوجه نمی شوم ما باید راهی پیدا کنیم نه اینکه چون پول نداریم شهر را اداره کنیم با تورم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

در نهایت پیشنهاد حجت نظری مبنی بر حذف بند یک تبصره ۳۰ با ۹ موافق و ۷ مخالف تصویب شد.

در ادامه، مجید فراهانی پیشنهاد داد تا عبارت «حداقل ۲۰ درصد» به «حداکثر ۲۰ درصد» تغییر کند و بر این اساس بند یک بماند (که البته پس از حذف یک بند پذیرش پیشنهاد جدید برای آن به لحاظ آیین‌نامه‌ای صحیح نبود.)

اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد مجید فراهانی رای دادند و قرار شد بند یک تبصره ۳۰ با تغییرات پیشنهادی باقی بماند.

در ادامه جلسه، تبصره ۳۱ که براساس آن سازمان فرهنگی و هنری شهرداری موظف شده است کلیه درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی خود را به حساب خزانه شهرداری تهران واریز کند بدون پیشنهاد تصویب شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.