آیت‌الله العظمی بیات زنجانی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم زن را مایه آرامش مرد عنوان کرده است، این نکته را بسیار مهم دانست و گفت: برای برقراری امنیت در جامعه و رشد و توسعه کشور باید به مسائل و حقوق زنان هرچه بیشتر توجه شود.

به گزارش جماران؛ آیت الله اسدالله بیات زنجانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید در کشورمان نسبت به توانمندی و ظرفیت بالای زنان کوتاهی و غفلت داشته باشیم و آنها می توانند پست وزارت و استانداری و بالاترین مسئولیت ها را برعهده داشته باشند.

وی شنبه شب در دیدار معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: جایگاه خانواده بسیار مقدس و ارزشمند است، اما متأسفانه پس از انقلاب اسلامی، نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید، کانون خانواده ها را استحکام ببخشیم. 

آیت الله بیات زنجانی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم زن را مایه آرامش مرد عنوان کرده است، این نکته را بسیار مهم دانست و گفت: برای برقراری امنیت در جامعه و رشد و توسعه کشور باید به مسائل و حقوق زنان هرچه بیشتر توجه شود. 

وی تقویت کیان و جایگاه خانواده را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: در ارائه لایحه های مربوط به زنان و خانواده به مجلس شورای اسلامی، باید بار علمی و فقهی آن افزوده شود تا ایرادهای شورای نگهبان کاسته شده و مجلس نیز مطمئن تر آن را به تصویب برساند. 

آیت الله بیات زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات مسکن، اشتغال و اوقات فراغت جوانان در پیشگیری از وقوع جرم و بزه در جامعه بسیار مؤثر است و باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: مردم ایران به خوبی به مسأله تحریم ها و سنگ اندازی آمریکایی ها آگاهی دارند، اما واقعا می توانیم وضعیت اقتصادی کشور را بسیار بهتر مدیریت کنیم تا شاهد بروز گرانی ها در جامعه نباشیم. 

آیت الله بیات زنجانی با بیان اینکه امروز مردم مشکلات معیشتی به ویژه برای کالاهای اساسی را با تمام وجود درک می کنند، اظهار داشت: البته نمی توان اقدامات ارزشمند دولت در حوزه های گوناگون به ویژه دیپلماسی خارجی را نادیده بگیریم. 

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری امروز در سفر یک روزه به شهر مقدس قم، ضمن افتتاح نخستین دوره مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب، از وضعیت زنان و دختران در روستای قنوات و یک کارگاه صنایع دستی در قم بازدید کرد.

n83228681-72877642

مشکلات مربوط به بانوان در شورای فقهی و حقوقی بررسی می شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت:درشورای فقهی وحقوقی معاونت زنان ، مطالبات و دغدغه های این قشر مورد بحث و بررسی جدی قرار گرفته است.

معصومه ابتکار شنبه شب در دیدار با آیت الله بیات زنجانی ازاساتید برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت بهره مندی از دیدگاهها و فتاوای علما و مراجع عظام تقلید تأکید کرد و افزود: تلاش می کنیم بر اساس قانون و شرع مقدس، اصلاحات امیدبخشی را که قسمتی از مشکلات و حس تبعیض بانوان را برطرف کند، انجام دهیم. 

وی با اشاره به تصویب لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، از معطل ماندن این لایحه در قوه قضائیه خبر داد و گفت: لایحه دیگری در حمایت از کودکان و نوجوانان نیز پس از ایرادهای شورای نگهبان، چند ماهی است در مجلس شورای اسلامی رسوب کرده است. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از تلاش برای اصلاح قانون مدنی در رابطه با طلاق زنان از سوی مردان خبر داد و گفت: ما همچنین خواستار حذف تبصره ای هستیم که ازدواج دختران زیر 13 سال را با اذن ولی و رأی دادگاه مجاز دانسته است. 

وی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی ازدواج دختران زیر 13 سال در کشور، بیش از 30 هزار نفر اعلام شده است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان، افراد زیر 13 سال را کودک می داند و این مهم باید در ازدواج دختران بسیار مورد توجه قرار بگیرد. 

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون از 8 زندان زنان در کشور بازدید کرده ام، اظهار داشت: این مراکز به ویژه زندان زنان استان قم به لحاظ تغذیه، امور بهداشتی و درمانی و امور فرهنگی دارای وضعیت نسبتا مناسبی بوده اند و تلاش های بسیاری در این جهت به انجام رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.