ترامپ و اردوغان توافق کردند که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در انطباق با منافع واشنگتن و آنکارا صورت گیرد.

به گزارش جماران؛ کاخ سفید اعلام کرد که پس از خروج آمریکا از سوریه، 200 نظامی آمریکایی تحت عنوان نیروهای حافظ صلح در این کشور باقی می مانند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد گروه کوچکی از سربازان آمریکایی پس از خروج نظامیان واشنگتن از سوریه، در این کشور می مانند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: یک گروه کوچک حافظ صلح شامل حدود 200 (سرباز) برای مدتی در سوریه باقی می مانند.

این اعلان کاخ سفید پس از آن مطرح می شود که دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیسان جمهوری آمریکا و ترکیه در تماسی تلفنی پیرامون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت وگو کردند.

براساس اعلام خبرگزاری آناتولی، ترامپ و اردوغان توافق کردند که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در انطباق با منافع واشنگتن و آنکارا صورت گیرد.

ترامپ اواخر سال گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

تصمیم ناگهانی ترامپ در این زمینه با تناقض گویی های متفاوتی از سوی مقام های آمریکایی در پاسخ به نگرانی ها متحدان غربی و منطقه ای آمریکا مواجه بوده است.

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا از زمانبندی 60 روزه برای خروج همه نظامیان کشورش از سوریه سخن گفته بود، با وجود گذشت نزدیک به سه ماه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.