طبق دستور امنیتی دولت آمریکا از همه نهادها و ادارات دولتی خواسته شده شبکه‌های کامپیوتری عمومی خود را برای شناسایی اقدامات هکرها دقیقا بررسی کنند.

به گزارش جماران؛ منابع آمریکایی می‌گویند که دولت این کشور به منظور مقابله با حملات "هکرهای وابسته به حکومت ایران" در زمانی که بخشی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است، یک دستور امنیتی اضطراری برای ادارات صادر کرده است.

تعطیلی دولت آمریکا وارد سی و چهارمین روز خود شده و طولانی‌ترین مورد از تعطیلی نهادهای دولتی در تاریخ آمریکاست. با توجه به عدم پرداخت بودجه برخی از ادارات، حقوق کارمندان این ادارات نیز قطع شده و به آنها گفته شده که سرکار نیایند. بخشی از این افراد کارمندهای نهادهای مسئول تضمین امنیت شبکه‌های کامپیوتری ادارات دولتی غیرنظامی هستند.

به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این وضعیت ادارات دولتی را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر کرده است که ادعا می‌شود هکرهای ایرانی آن را انجام می‌دهند.

طبق دستور امنیتی دولت آمریکا از همه نهادها و ادارات دولتی خواسته شده شبکه‌های کامپیوتری عمومی خود را برای شناسایی اقدامات هکرها دقیقا بررسی کنند.

کریس کربز، مدیر اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا، در این دستورالعمل از همه ادارات دولتی خواسته است برای حفاظت از اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری دولت فدرال اقدامات لازم را انجام دهند.

مسئولان بخش سایبری آمریکا تاکنون چندین بار ایران را متهم کرده‌اند که با استفاده از هکرهای ماهر تلاش کرده به نهادهای دولتی و عمومی آمریکا نفوذ کند. این ادعا درحالی مطرح می‌شود که بنا به اذعان همپیمانان ایالات متحده، این کشور خود بزرگترین منبع جاسوسی بین‌المللی است که با شیوه‌های مختلف که یکی از آنها حملات هکری است، از نزدیکترین متحدان خود از جمله آلمان جاسوسی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.