رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هرگاه با طرفی مذاکره می کنیم می بینیم از سوی آمریکا شبانه با آن تماس گرفته و تهدیدش می کنند از این رو با بسیاری از مشکلات مواجه هستیم.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با کمبود یکسری مصارف ضروری مواجه هستیم و در این شرایط انتظار داریم که صادر کننده ها در کنار دولت باشند تا اوضاع سخت را پشت سر بگذاریم.

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان افزود: از ابتدای سال جاری با مشکل تحریم ها مواجه شدیم و اکنون امکان صادرات نفت خام به شدت با محدودیت مواجه است.

وی تصریح کرد: از فروش 2 هزار و 440 بشکه نفت در حد 47 میلیارد تومان درآمد ارزی در بودجه پیش بینی شده بود اما اکنون این عدد بسیار کم شده و با همان فروش کم، امکان انتقال ارز نفت وجود ندارد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: نفت با کشتی حمل می شود اما کشتی تحریم و بیمه کشتی ها نیز تحریم است. 

وی عنوان کرد: دیشب چهار هزار و 200 میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم و امروز در بازدید از کپرهای جنوب کرمان افتخار می کنیم که یارانه پرداخت کردیم.

نوبخت بیان کرد: با همه مشکلات، طی چهل ساله گذشته کشور را مدیریت کردیم و از این گردنه هم با موفقیت عبور خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه طرف مقابل ما آدم نابخردی بوده است اظهار داشت: دنیا اعتراف کرد که ترامپ، دنیا را با مشکل مواجه کرده تا جایی که دولت خود را نیز تعطیل کرده است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در سال 90 تا 91 با وجود آن تحریم ها، اینقدر با مشکل مواجه نشده بودیم.

وی افزود: هرگاه با طرفی مذاکره می کنیم می بینیم از سوی آمریکا شبانه با آن تماس گرفته و تهدیدش می کنند از این رو با بسیاری از مشکلات مواجه هستیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مشکلات مناطق جنوبی استان کرمان بیان کرد: با همکاران بانک مرکزی صحبت می کنیم تا مشکلات این مردم زحمتکش برطرف شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون با تدبیر، مشکلات مربوط به تحریم را برطرف کردیم عنوان کرد: سعی می کنیم تا پایان سال جاری بسیاری از مشکلات کشور برطرف شود. 

وی به نشست ستاد اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری اینگونه نشست ها این است که مسائل و مشکلات مناطق را مستقیم به مرکز برسانیم و دیدیم که امروز به مدیران استان کرمان، به خوبی مشکلات را بازگو کردند.

وی ادامه داد: قبل از سفر به جنوب کرمان، نمایندگان مردم این دیار در خانه ملت و استاندار کرمان برای دعوت به دفترم آمدند و همانجا نشستی برگزار و مسائل و مشکلات این مناطق بیان شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: همه مشکلات شهرهای جنوبی کرمان را در قالب 16 طرح، برنامه ریزی و 686 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها مصوب کردیم.

نوبخت ادامه داد: البته با تخصیص اعتبار به این طرح ها، اگر چه نمی توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، اما حداقل می توان بخشی از نیازهای استان را تامین کرد.

وی تاکید کرد: تمامی مشکلات این منطقه، مصوبه سفر شده و پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود.

معاون رئیس جمهوری همچنین به استمهال تسهیلات کشاورزان اشاره و تصریح کرد: استمهالی که برای کشاورزان تصویب می کنیم سبب تعویق سه ساله است که سازمان برنامه و بودجه، جرایم این وام ها را متقبل می شود.

وی گفت: برای نخستین بار از سوی شورای نگهبان برای استمهال، سقفی مشخص شده که بانک مرکزی 2 هزار میلیارد ریال برنامه ریزی کند، اما این نگرانی کشاورزان برطرف می شود. 

نوبخت همچنین عنوان کرد: در زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز 30 میلیارد تومان اعتبار به عنوان هدیه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اهدا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.