امروز(سه شنبه)، پرویز کاظمی وزیر کار دولت احمدی نژاد وعلی بخشایش مدیرعامل اسبق بانک سرمایه به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در دادگاه انقلاب محاکمه می شوند.

 به گزارش جماران، امتداد نوشت:  3 بهمن ماه سال  95 محسنی اژه‌ای در مورد این پرونده گفت که «تا به حال به این اندازه تخلف را ندیده است!» او بعدها  «از 8 هزار و 300 میلیارد تومان معوقات بانک سرمایه خبر داد که در اختیار 31 نفر است و اینکه 2 نفر از این افراد  نیز در بازداشت بسر می‌برند.» 

 10 بهمن 95 محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه درباره این پرونده گفته بود: «تعداد بدهکاران این بانک 31 نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و میزان بدهی آنها از 200 میلیارد تومان شروع و تا 1200 میلیارد تومان ختم می‌شود.»

 21 آذر 96  خجسته رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید  گفته بود: «افرادی که بانک دی را غارت کردند در بانک سرمایه‌ هم اختلاس کردند. این 31 نفر در تمام بانک‌ها دست انداخته‌اند. یکی از مبالغ اختلاس در بانک سرمایه 1100 میلیارد تومان بوده که به اسم یک شرکت، زمینی که ارزش آن 100 میلیارد بود را به عنوان وثیقه، سندسازی کردند و روی آن 1100 میلیارد تومان وام گرفتند. این مبلغ دیگر غیرقابل وصول است این 31 نفر باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.»

 علی بخشایش کیست؟

 علی بخشایش که در سال 91 به مدیرعاملی بانک سرمایه منصوب شد پیشتردر سوابق خود مدیریت عاملی و ریاست هیات مدیره بانک سپه، عضویت در هیات عالی نظارت سازمان حسابرسی، نایب رئیسی صندوق تعاون کل کشور با برعهده داشت. اما او سوابق دیگری نیز دارد که اهمیت بیشتری دارد. ستاد اجرایی فرمان امام یکی از هلدینگ‌های بزرگ کشور است که املاک و دارایی‌های زیادی دارد. نکته مهم این است که علی بخشایش مدتی معاونت امور شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره )، برعهده داشته است. همچنین او در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ غدیر نیز دارای مسئولیت بود. از جمله می‌توان به شرکت سرمایه گذاری ساختمان، شرکت خانه‌سازی باغمیشه اشاره کرد. 

 30 آبان 96 روزنامه شرق هولدینگ غدیر را اینگونه معرفی می‌کند: سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با نام مخفف ساتا، مسئول انجام امور درمانی و بازنشستگی نیروهای مسلح است و اگرچه آمار و اطلاعات دقیقی از فعالیت‌های اقتصادی‌اش وجود ندارد؛ اما می‌توان ردِ پایش را در بورس به شکل واضحی مشاهده کرد. بازوی اجرائی ساتا در بورس، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است که سهام‌دار عمده مجموعه بزرگی از شرکت‌های پتروشیمی و نفت است. تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به‌جز شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، با اسامی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح نیز سهام‌دار قسمتی از شرکت‌های سهامی عام بزرگ است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.