با از سرگیری خرید نفت ایران از سوی این شرکت پس از توقف سه ماهه، مجموع واردات نفت هند از ایران به 9 میلیون بشکه می رسد.

به گزارش جماران؛ شرکت نفتی بهارات هند که از سه ماه پیش خرید نفت از ایران را متوقف کرده بود، از ماه آینده میلادی واردات خود را از سر می گیرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سه منبع آگاه در صنایع نفتی هند گفتند که شرکت دولتی «بهارات» ماه آینده میلادی یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می کند.

با از سرگیری خرید نفت ایران از سوی این شرکت پس از توقف سه ماهه، مجموع واردات نفت هند از ایران به 9 میلیون بشکه می رسد.

به گفته این منابع، در ماه فوریه (12 بهمن تا 11 اسفند) دو شرکت بهارات و هندوستان پترولیوم هر کدام یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می کنند.

آمریکا که به صفر رساندن صادرات نفتی ایران را در اولویت سیاست خود در قبال تهران قرار داده بود، هنگام اعمال دور دوم تحریم ها در 13 آبان ماه سال جاری مجبور شد از این سیاست عقب نشینی کرده و به 8 کشور از جمله هند معافیت از تحریم های نفتی ایران بدهد.

شرکت های هندی به محض دریافت معافیت واشنگتن، اقدام برای ازسرگیری واردات نفت ایران را آغاز کرده اند. شرکت ملی نفت هند نیز که در ماه جاری میلادی 5 میلیون بشکه نفت از ایران خریده، در ماه فوریه نیز همین مقدار واردات نفتی خواهد داشت.

همچنین شرکت پتروشیمی مانگلور هند که در ماه جاری میلادی 3 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده، برای ماه فوریه قصد خرید 2 میلیون بشکه نفت را دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت سال جاری خروج کشورش از برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم های رفع شده به مدد این توافق علیه ملت ایران را صادر کرد.

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی و جمعی از فعالان بخش خصوصی دوشنبه شب وارد دهلی نو شد.

دیدار با مقامات هندی، شرکت در همایش تجاری مشترک تجار دو کشور، حضور و سخنرانی در کنفرانس بین المللی سالانه گفت وگوی رایسینا از جمله برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این سفر سه روزه است. 

مدیران ارشد ده ها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کنند. 

کنفرانس بین المللی سالانه گفت و گوی رایسینا (Raisina) یک کنفرانس چند جانبه است که از سوی اندیشکده بنیاد تحقیقات نظارتی هند برگزار می‌شود به مسائل چالش برانگیز جامعه جهانی می‌پردازد. 

ظریف قرار است در این سفر در یک نشست تجاری به مدیریت کنفدراسیون صنایع هند نیز شرکت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.