تصمیم شوک آور ترامپ، پس لرزه هایی آنی از جمله استعفای 'جیمز متیس' وزیر دفاع و 'برت مک گورک' نماینده آمریکا به 'ائتلاف جهانی شکست دادن داعش' از سمت هایشان داشته است.

به گزارش جماران؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا خاک سوریه را ترک خواهند کرد اما شاید خروج نیروها به سرعت انجام نشود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، افزود: من هرگز نگفتم که ما این کار را (خروج نیروهای آمریکایی از سوریه) به سرعت انجام می دهیم. اما ما داعش را نابود می کنیم.

این اظهارات دونالد ترامپ درحالی مطرح می شود که پیش تر اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با انتقاد برخی از هم حزبی های ترامپ و دموکرات ها مواجه شده بود.

تصمیم شوک آور ترامپ، پس لرزه هایی آنی از جمله استعفای 'جیمز متیس' وزیر دفاع و 'برت مک گورک' نماینده آمریکا به 'ائتلاف جهانی شکست دادن داعش' از سمت هایشان داشت.

این دو در اعتراض به مجموعه سیاست های ترامپ این تصمیم را اتخاذ کردند.

پیش از این روزنامه 'فایننشال تایمز' در تفسیری نوشته بود: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا این هفته در سفری دوره ای عازم خاورمیانه می شود تا متحدان آمریکا در منطقه را که بدنبال تصمیم 'دونالدترامپ' برای عقب نشینی از سوریه مضطرب شده اند، دلگرم کند. 

پمپئو به هشت کشور از جمله عربستان، مصر و امارات سفر خواهد کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا به خاورمیانه می رود تا به متحدان واشنگتن تضمین دهد، ایالات متحده همچنان متعهد به حفظ ثبات خاورمیانه است و هرگز قصد خروج از این منطقه را ندارد.

ترکیه بطور علنی اعلام کرده، با عقب نشینی نیروهای آمریکایی، تصمیم دارد در ماه های آتی علیه نیروهای کرد حاضر در شمال شرق سوریه دست به یک تهاجم گسترده بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.