معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای بوی منتشر شده در شهر تهران هیچ منشاء خاصی شناسایی نشد، گفت: شناسایی منشاء انتشار این بوی نامطبوع در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش جماران؛ رییس اداره محیط زیست شهر تهران به ایسنا گفت: منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست.

در حالی که بویی مشمئز کننده در سطح شهر تهران استشمام می‌شود، رییس اداره محیط زیست شهر تهران به ایسنا اظهار کرد: هنوز منشاء بو مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس: آنطور که در فضای مجازی اعلام شده بوی نامطبوع پایتخت شدید نیست

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: علت هنوز مشخص نشده٬ نه مترو و نه آتشفشان هیچکدام تایید نشده است و تا کارشناسی نشود نمی‌توان درباره آن اظهار نظر دقیق کرد. 

محمدرضا تابش ادامه داد: ما در حال انجام بررسی سریع موضوع هستیم اما به نظر می‌رسد آنطور که فضای مجازی اعلام کرده موضوع شدید نیست و تایید نمی‌شود. 

وی در پاسخ به این موضوع که افراد زیادی این بو را حس کردند و از منشا آن احساس نگرانی می‌کنند گفت: اگر شاخص‌های آلودگی۴۰ یا ۵۰ واحد را نشان داد باید ترسید و این مساله به نظر نمی‌رسد که شدید باشد. 

این نماینده مجلس ادامه داد: رسانه ها باید با مردم محرم باشند و اطلاعات دقیقی بدهند اما از آن طرف هم باید توجه کرد که افراد در دام شایعه پراکنان نیفتند و مواظب باشند که جنگ روانی برای مردم ایجاد نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در حال بررسی جامع و کامل موضوع هستیم و شرایط را رصد می‌کنیم و به محض نتیجه گیری علمی آن را اعلام خواهیم کرد. 

.

منشاء خاصی برای بوی نامطبوع تهران پیدا نشد

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای بوی منتشر شده عصر امروز در شهر تهران هیچ منشاء خاصی شناسایی نشد، گفت: شناسایی منشاء انتشار این بوی نامطبوع در روزهای آینده ادامه خواهد یافت. /فارس 

.

هم‌اکنون در هیچ نقطه تهران دیگر بوی نامطبوع به مشام نمی‌رسد/ شهروندان نگران نباشند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آخرین گزارش‌ها از اقدامات انجام‌شده برای بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران را تشریح کرد.

احمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان مدیریت بحران برای یافتن منشأ بوی نامطبوع در تهران، اظهار کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نماینده‌ای داشته یا از طریق خطی ویژه با نماینده این سازمان‌ها در ارتباط مستقیم هستند که ما نیز بلافاصله بعد از دریافت گزارش‌هایی از استنشاق بوی نامطبوع در چند نقطه از تهران، از تمامی این سازمان‌ها خواستیم در حوزه وظایف خود بررسی‌های لازم را انجام داده، گزارش آن را به ما اعلام کنند.

وی با بیان این‌که در مرحله نخست، پیگیری کردیم که آیا این حادثه مورد مسمومیت یا آسیب بدنی داشته یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که حتی یک مورد مراجعه به مراکز درمانی به دلیل استنشاق این بوی نامطبوع و مسمومیت ناشی از آن، وجود نداشته است.

وی با اشاره به بررسی‌های دیگر اظهار کرد: در گزارش‌های دریافتی مشخص شد که این بو نه مربوط به نشست گاز شهری بوده و نه ربطی به فاضلاب داشته است. همچنین منشأ این بو مربوط به پسماند نیز نبود.

صادقی درباره این‌که گفته شده یکی از ایستگاه‌های مترو سبب این بو شده است، گفت: یکی از اولین دستگاه‌هایی که درباره منشأ این بو از آن‌ها سوال کردیم، شرکت مترو بود که آن‌ها به ما اعلام کردند که منشأ هیچ بویی از ایستگاه مترو نبوده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این‌که سازمان‌های مرتبط با محیط زیست می‌توانند این مساله را بررسی کنند، اظهار کرد: در حال حاضر این بو در هیچ نقطه از تهران دیگر به مشام نمی‌رسد و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

.

اعزام تیم‌های وزارت بهداشت به محل‌های مشکوک بوی نامطبوع/ هیچ مراجعه‌ای به مراکز درمانی نداشتیم

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعزام تیم‌های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقاط مشکوک به منشأ بوی نامطبوع در تهران خبر داد و گفت که، تاکنون هیچ مورد ناشی از مسمومیت بر اثر استنشاق این بو به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: پس از استنشاق بوی نامطبوع در نقاط مختلف شهر تهران، گمانه‌زنی‌هایی درباره منشأ این بو مطرح شد که در پی آن بلافاصله وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران را مامور کرد تا تیم‌های بهداشت محیط را برای بررسی منشأ این بو و انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه به این محل‌ها اعزام کند.

زارع‌نژاد افزود: در همین راستا یک تیم به پالایشگاه تهران اعزام شد که بررسی‌ها نشان داد که منشأ این بو ربطی به پالایشگاه تهران ندارد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان این‌که تیم‌هایی نیز به منطقه کهریزک و سایت زباله‌سوزی و نیز کارخانه‌ای در محدوده جنوب‌شرق تهران اعزام شده‌اند، گفت: بررسی این تیم‌ها در این مناطق ادامه دارد و تاکنون گزارش قطعی آن‌ها منتشر نشده است.

وی درباره این‌که آیا مورد مسمومیتی ناشی از استنشاق این بو به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده یا خیر؟، به ایسنا گفت: مراکز اورژانس و بیمارستان‌های ما آمادگی لازم را داشته و برای مواجهه با چنین پدیده‌هایی توجیه هستند اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ناشی از مسمومیت با این بوی بد به مراکز درمانی، پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه نکرده است..

بوی نامطبوع در کدام مناطق پایتخت متصاعد شد؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

بوی نامطبوع که از عصر چهارشنبه در پایتخت متصاعد شده در مناطق 2، 6، 7 و 8 شهر تهران در حال استشمام است.

کمیته ویژه ای به منظور بررسی این مساله در محل اداره محیط زیست شهر تهران تشکیل شده است./ ایرنا

.

انتشار بوی نامطبوع در پایتخت ارتباطی به مترو ندارد

 مدیران متروی شهر تهران احتمال اینکه بوی نامطبوع تهران مترو باشد را رد کردند./ایلنا

.

معاون استاندار تهران: بوی نامطبوع پایتخت منشا زمینی دارد و خطرناک نیست

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران: 

براساس اعلام هواشناسی و دیگر نهادهای متولی، منشا بوی نامطبوع که از عصر چهارشنبه در پایتخت متصاعد شده ناشی از مشکل آلودگی هوایی نیست بلکه منشا زمینی دارد و خطرناک نیز نیست./ایرنا

.

«افزایش ناگهانی» آلاینده‌ها در تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

خبرها حاکی از آن است که آلاینده‌ها به طرز ناگهانی افزایش یافت.

وسعت و شدت بو در سطح شهر تهران بسیار زیاد است و تلاش‌ها برای یافتن منشأ آن ادامه دارد.

در صورت تداوم انتشار بوی نامطبوع، ستاد بحران تهران تشکیل جلسه خواهد داد.

شایعات زیادی در مورد علت انتشار این بو منتشر شده اما از آنجایی که در شمال تهران این بوی نامطبوع کمتر است، به نظر می‌رسد که وارونگی هوا با این بو ارتباط داشته باشد./ ایسنا

.

بوی نامطبوع در پایتخت ارتباطی به پالایشگاه تهران ندارد

جعفری مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران:

دودکش‌ها به صورت آنلاین از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست پایش می‌شوند و به شکل عادی مشغول به کار هستند. 

منشا بوی نامطبوع تهران از سوی پالایشگاه تهران نیست.

تا ساعتی پیش که در محل پالایشگاه بودم، اثری از بوی نامطبوع وجود نداشت/ کانال پالایش نفت

.

زباله منشا بوی نامطبوع تهران نیست 

 رییس سازمان پسماند شهرداری تهران:

باتوجه به احتمال متصاعد شدن بو از آرادکوه، نیروهایمان برای بررسی اعزام کردیم اما منشا بو از زباله نیست.

این بو بیشتر در مناطق مرکزی و‌ شمال تهران احساس می‌شود./ اقتصادآنلاین

.

وارونگی هوا علت بوی نامطبوع تهران نیست/ گشت‌زنی ۷گروه برای پیدا کردن کانون بو

 رییس سازمان محیط‌زیست شهرداری تهران:

سازمان مدیریت بحران، محیط زیست، قرارگاه ثارالله، آتش نشانی، شرکت فاضلاب، شهرداران مناطق و سازمان پدافند غیرعامل در کارگروه ویژه در حال بررسی موضوع هستند.

وارونگی هوا علت بو نیست، بو باید کانون داشته باشد. این در حالی است که وارونگی به انباشت آلودگی گفته می‌شود.

فعلا تمام گروه‌های درگیر درحال گشت‌زنی هستند. به زودی با سازمان‌های ذیربط جلسه خواهیم داشت./ اقتصادآنلاین

...

ترکیدگی شبکه فاضلاب صحت ندارد

مدیرکل روابط عمومی فاضلاب تهران:

تاکنون هیچ گزارشی از ترکیدگی شبکه فاضلاب اعلام نشده است.

با توجه به شیب دار بودن کانال های فاضلاب اگر ترکیدگی روی داده بود باید از نقطه ای دیگر فاضلاب بیرون می زد در حالی که این اتفاق تاکنون نیافتاده است./ خبرگزاری صدا و سیما

....

رد مشخص شدن منشا بوی بد در تهران

مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفته بود براساس بررسی مشترک محیط زیست و آتش نشانی احتمالا ترکیدگی شبکه فاضلاب در محدوده مرکزی شهر(انقلاب) عامل انتشار این بوی نامطبوع بوده است.

اما مدیر کل محیط زیست تهران به شبکه خبر گفت: کمیته ویژه ای برای علت انتشار  بوی بد در تهران تشکیل شد. تا این لحظه هنوز دلیل دقیقی برای این موضوع اعلام نشده است.

.

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.