جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز از مرز موازنه علیه دشمن گذشته‌ایم و انتخاب گزینه نظامی مفهومی در ادبیات سیاسی دشمن نیست. گزینه نظامی مردود و باطل است. آمریکا امروز به زوال سیاسی، اقتصادی رسیده و این احساس و آرزو نیست، بلکه یک واقعیت است. بیشترین زوال عقل استراتژیک و پایان یافتن اندیشه و تدبیر راهبردی، در آمریکا است که منابع عظیم این کشور را در بیابانهای این منطقه هدر داده و بی‌هیچ دستاوردی مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا امروز به زوال سیاسی و اقتصادی رسیده و این احساس و آرزو نیست، بلکه یک واقعیت است.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نهمین سالگرد گرامیداشت 9 دی که صبح امروز در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در تاریخ هر ملتی مقاطع و روزهایی وجود دارد که آن ملت در اوج شکوه و عظمت خود تاریخی جدید می‌سازند.

وی افزود: یوم‌الله به‌سبب الهی بودن آن جاودانه است. ملت بزرگ ایران در طول 40 سال انقلاب شکوهمند خویش، روزهای الهی بزرگی را آفریدند. حداقل می‌توان تا نهم آبان 88، 5 یوم‌الله را که ملت بزرگ ایران در آن آمریکا را شکست دادند، نام برد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اولین آن 22 بهمن سال 57 بود که ملت ایران توانست ضربتی جبران‌ناپذیر بر سیاستهای آمریکا بزند و با سقوط شاه یک زلزله‌‌ای سیاسی بر پیکره استعمار وارد کند، همچنان زنجیره آن شکست‌های آمریکا و متحدانش را رنج می‌دهد. ملت ایران آمریکا را به‌زانو درآورد و اولین شکست آشکار آمریکا در جهان است. واقعه عظیم دیگر که برای اولین بار در تاریخ ملت ایران علیه آمریکا شد، اشغال جاسوس‌خانه آمریکا بود که تیر خلاصی به حضور سیاسی او و انقلاب بزرگتر از انقلاب اول نام گرفت. شجاعت ملت ایران برای جهان تحسین‌برانگیز شد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: وقتی نیروهای دلتای آمریکا در بیابانهای طبس با شن‌های روان و آتش سوختند این بار هم باز ایران اسلامی و قدرت الهی نشان داد که این کشور ظرفیت شکست دادن آمریکا را دارد. شکست بعدی پیروزی شگفت‌انگیز این ملت در جنگ جهانی نابرابر و با مدیریت سیاسی آمریکا برای بازگشت به تاریخ ایران بود که استخوان‌های استکبار شکسته شد.

وی افزود: ایران برابر اجتماع همه قدرتهای بزرگ جهانی با صلابت و ایمان میٍ‌ایستد و از هیچ قدرتی شکست نمی‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ادامه داد: یوم‌الله دیگری که به نام ملت ایران تحت رهبری رهبر عظیم‌الشأن انقلاب؛ رهبر حکیم، رژف‌اندیش، دشمن‌ستیز و آگاه که مرکز تدبیر نظام و انقلاب است آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز در 9 دی باز هم ملت ایران مانند یک خورشید فروزان در سپهر افتخارات این ملت درخشید. در آن روز باشکوه و فراموش‌نشدنی، ملت ایران تاریخ جدیدی ساخت و با ائتلاف همه قدرتهای شیطانی که مصمم بودند از ظرفیت فتنه در آرزوهایشان نظام را به براندازی برسانند، ملت ایران آرزوی آنان را در گورستان بزرگ این سرزمین دفن کرد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: فتنه 88 نقطه تمرکز همه توطئه‌هایی بود که قدرتهای بزرگ برای سیطره مجدد بر این سرزمین کشیده بودند. این بار جنگ به خیابان کشیده شد و دشمن دنبال تسخیر قلب و ذهن مردم ایران بود و فکر می‌کرد، می‌تواند این ملت را از ارزشها، باورهایش و رهبری جدا کند.

وی افزود: فتنه‌گران زمینه بسیج جهانی علیه ملت را فراهم کردند. فتنه به‌تعبیر قرآن از قتل بزرگتر است. فتنه 88 از دفاع مقدس خطرناکتر و سهمگین‌تر بود؛ زیرا آنها تمام هویت، موجودیت، استقلال و آزادی ملت را نشانه گرفته بودند. آمده بودند به‌جای اینکه در راه انقلاب فدا شوند، عکس شهیدان عمل کردند و می‌خواستند آرمانها را به پای خود قربانی کنند. فتنه‌گران زمینه اشتهاآوری قدرتهای بزرگ برای تمرکز در این سرزمین را فراهم کردند و کاری کردند بر قلب آنها مرض بود طمع برای غلبه بر ملت ایران رشد کرد و اشتهایشان تحریک شد.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: حادثه فتنه واقعیت بسیار مرموز و خطرناک بود که هزاران میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر زد. چهره نورانی مردم‌سالاری دینی نظام را و شیرینی انتخابات را که در جهان رکورد زد چنگ زدند. ملت ایران را در جهان تحقیر کردند و این تصور را به‌وجود آوردند که ثبات نظام متزلزل شده است. حالا درخواست می‌کنیم که آیا چیزی جز خیانت آشکار و محاربه با ملت بر جبین سران فتنه و اصحاب آنها شایسته است؟

وی تصریح کرد: 9 دی، روزی است که ملت ایران، ایران حقیقی را به عالم نمایان کرد. 9 دی تصویر زیبا از تجلی شکوه ملت شد. ملت ایران می‌دانست در تاریخ اگر ولی زمان را تنها بگذارد حادثه مسجد کوفه تکرار خواهد شد و امام حسن(ع) بین سپاه دشمن تنها می‌ماند و عاشورا تکرار می‌شود. اگر به‌موقع عمل نکند حادثه 28 مرداد تکرار خواهد شد. ملت ایران تجربیات و نگرشهای تاریخی خود را به صحنه آورد.

سردار سلامی با بیان اینکه 9 دی تاریخ جدیدی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران به‌قوت رهبر حکیم خود نشان داد در حوادث اگر استکبار یا دیگر دشمنان فتنه‌ای آغاز کنند؛ خاتمه‌دهنده آن ملت ایران خواهد بود و آن که شکست می‌خورد دشمن است. اگر تهدیدی علیه ملت ایران عملی کنند، ملت ایران آن تهدید را خاموش می‌کنند. اگر بخواهند تحریمی وارد کنند، ملت ایران پیروز است و این سنت الهی است و نور خدا هرگز در این سرزمین خاموش نمی‌شود.

وی گفت: ای خدای بزرگ، شاهد باش ما هرگز امام را در هیچ صحنه سختی تنها نخواهیم گذاشت. ای خداوند، شاهد باش ما پشت سر رهبر بزرگمان قله‌های بزرگ را به‌اذن تو فتح خواهیم کرد و ما را نصرت عطا کن.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران توانست زخمهای ناشی از فتنه را ترمیم کند و تراز جهانی خود را تغییر داد. شکوفه‌ پیشرفت‌های بزرگ در این سرزمین دیده شد. امروز شما می‌بینید مقاومت‌های مردم ایران به‌کمک الهام‌بخش رهبرمان به سایر بلاد اسلامی، پاسخ داده است.

وی تأکید کرد: رهبر عزیز ما بزرگترین نقش را در طول این سختی‌ها و توطئه‌ها در هدایت این امت به‌عهده دارد و امواج فتنه را با سفینه نجات خود شکافت و شرح صدر داشت. خداوند برای اسلام و رهبر ما شرح صدر عنایت فرمود و او با الهام‌بخشی خود بذر آزادگی و ایمان را در ذهن و دلهای ما کاشت تا انقلاب، شجره مبارک شاخص‌های آن در اقصی نقاط عالم دیده شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: فتنه باعث تحریم اقتصادی بود. کسی که امروز مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا است، جان بولتون اکنون گفته وقتی فتنه شکست خورد، نوبت تحریم است. ملت ایران همچنان از آن فتنه رنج می‌برند. امروز نفوذ منطقه‌ای بخش‌های مهمی از زمین را دربرگرفته که نه حضور مستقیم نظامی بلکه نفوذ آرمان‌ها و روح عدالت‌خواهی و استکبارستیزی و اندیشه‌های رهبر انقلاب که توانسته است بخش‌های مهمی از جهان اسلام را از سیطره سیاسی قدرتهای بزرگ نجات دهد.

وی تأکید کرد: امروز از مرز موازنه علیه دشمن گذشته‌ایم و انتخاب گزینه نظامی مفهومی در ادبیات سیاسی دشمن نیست. گزینه نظامی مردود و باطل است. آمریکا امروز به زوال سیاسی، اقتصادی رسیده و این احساس و آرزو نیست، بلکه یک واقعیت است. بیشترین زوال عقل استراتژیک و پایان یافتن اندیشه و تدبیر راهبردی، در آمریکا است که منابع عظیم این کشور را در بیابانهای این منطقه هدر داده و بی‌هیچ دستاوردی مجبور به عقب‌نشینی می‌شود. ابهام و سرگردانی در همه سیاست‌های آمریکایی یک واقعیت آشکار است و آنها مجبورند عکس اهداف‌شان عمل کنند. برجام را امضا می‌کنند و خودشان از آن خارج می‌شوند؛ این یعنی سرگردانی.

سلامی افزود: در سوریه و عراق 7 تریلیون دلار اندازه صدها سال درآمد نفتی کشورها خرج می‌کنند، ولی مجبور می‌شوند که  عقب‌نشینی کنند. این واقعیت آشکاری است که امروز باعث کاهش شدید جایگاه سیاسی آمریکا شده است. آنها به‌رغم شکست‌ها همچنان بر ملت ایران تمرکز کرده و تحریم اقتصادی و عملیات روانی امروز قلب اصلی راهبردهای آنان است. مطمئن باشند این بار هم ملت ایران آنها را در این جنگ جدید شکست خواهد داد. ملت ایران می‌داند مذاکره سیاست آنهاست هرگز در این سیاست با سیاست آنها بازی نمی‌کنیم و می‌دانند مذاکره شکننده وحدت ملی ماست. اگر دشمن به میدان مذاکره بیاید یعنی آنها به کاری که اشتیاق دارند، وارد می‌شوند و ما به کاری که اکراه داریم، مذاکره نابرابر در سطح تعامل است و ملت ایران در عرصه این نابرابری شرکت نمی‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با ابراز اینکه "با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی‌مان کمر تحریم را می‌شکنیم"، خاطرنشان کرد: هرچه دشمن بیشتر تحریم می‌کند، تأثیرات آن کمتر می‌شود. همه تصور می‌کردند که سیزدهم آبان، روز اعلام تحریم‌های اقتصادی بود، زلزله اقتصادی رخ می‌دهد ولی شما به صحنه آمدید و آرامش بیشتری کشور را در بر گرفت.

وی تأکید کرد: ما از هر زمان دیگری قویتر، امن‌تر، آرمانهایمان مؤمن‌تر، به اطاعت از رهبر پایبند‌تر و از هر زمان دیگر امیدوارتریم. دشمن ناتوان است و قدرت انباشته ما برای شکست نخوردن بلکه برای پیروز شدن است. آمریکا شکست خوردن را آموخته و چیزی جز شأن او نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.