سردار وحیدی توضیح داد: FATF بحث فنی و مقابله با منابع مالی تروریست نیست، بلکه یک حوزه مقابله ای برای رویارویی با جمهوری اسلامی محسوب می شود.

به گزارش جماران، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در همایش 40 سال توطئه، 40 سال مقاومت که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: توطئه ها علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار پیچیده و متعدد هستند اما تاکنون موفق نبوده اند. 
وی افزود: فروپاشی قدرت آمریکا از بدو تشکیل انقلاب اسلامی و تسخیر ‌لانه جاسوسی آغاز شد، آنها بسیار تلاش کردند تا جلوی این امر را بگیرند اما نتوانستند. برخی از این توطئه ها حتی برای از بین بردن یک‌ کشور و یک انقلاب کافی بودند. 
وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت: بسیاری از انقلاب های مشهور را دیدیم که پس از مدتی فروپاشیدند اما انقلاب اسلامی ایران 40 سال ایستادگی کرد و به پیشرفت های خود ادامه داد. 
سردار وحیدی توضیح داد: از همان ابتدای انقلاب توطئه حقوق بشر را علیه ایران شروع کردند و امروز نیز در بیانیه هایی که علیه ما صادر می کنند، عربستان سعودی با ضعیف ترین پایه های حقوق بشری علیه ایران حضور دارد. 
وی افزود: تروریسم یکی دیگر از عناوینی است که دشمنان علیه ما به کار می برند و می گویند که ایران بزرگ ترین کشور حامی تروریزم محسوب می شود، این درحالی است که رژیم صهیونیستی رسما ترور را انجام می دهد و آن را اعلام می کند، بزرگ ترین گروه های تروریستی همواره مورد حمایت دشمنان ما قرار می گیرند. 
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: موضوع FATF و مبارزه با پولشویی در حالی مطرح می شود و ایران را رسما جزو کشورهای پُر ریسک اعلام کردند در حالی که برخی کشورها به جابجایی مالی و حضور گروه های تروریستی تبدیل شده اند.
سردار وحیدی ادامه داد: FATF بحث فنی و مقابله با منابع مالی تروریست نیست، بلکه یک حوزه مقابله ای برای رویارویی با جمهوری اسلامی محسوب می شود. 
وی یادآور شد: شاید دو سوم از کنوانسیون هایی که جهانی شدن تحت نظر آمریکا را مطرح می کنند پس از انقلاب اسلامی و برای محدود کردن ایران شکل گرفته است. 
وی تصریح کرد: توطئه ها فراوان هستند اما مهم این است که بدانیم انقلاب از توطئه ها سر بلند بیرون آمد و امروز قوی تر از هر زمانی ایستادگی‌ می کند. 

فضای مجازی روان مردم را تحت تاثیر قرار می دهد 
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امروز شاید جنگ های متکی با سلاح کارساز نباشد اما جنگ روانی و فضای مجازی روح و روان مردم‌ را تحت تاثیر قرار می دهد. 
به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان در ادامه همایش 40 سال توطئه، 40 سال مقاومت که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب تمام قدرت های غرب و شرق و حتی کشورهای اسلامی از گروه های تروریستی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی دفاع کردند. 
وی افزود: آمریکایی ها چون ایران را ژاندارم خود در منطقه برای حفاظت از تنگه هرمز می دانستند و این کشور یک بازار مناسب برای تسلیحات و کالاهای آمریکایی بود از رژیم شاه حمایت می کرد. 
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی توضیح داد: شوروی که شعار خود را حمایت از خلق می دانست در برابر به پا خواستن ملت مظلوم ایران ایستاد و انقلاب اسلامی را یکسره متهم مکرد. 
حسینیان افزود: کشورهای اسلامی نیز از شکل گیری یک ‌انقلاب و تحول اسلامی در جهان اسلام می ترسیدند از این رو کشورهایی همچون عربستان و مصر در مقابل ایران اسلامی ایستادند. 
وی عنوان کرد: فرانسوی ها هم در زمان جنگ بهترین امکانات خود را در اختیار عراق گذاشتند. 
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تاریخ شروع نهضت امام اشاره کرد و گفت: آن زمان شعارها باید حمایت از دموکراسی بود اما امام صحبت جدیدی تحت عنوان ولایت فقیه را مطرح کرد که برای مردم جهان جذاب و قابل توجه شد. 
حسینیان به شکل گیری گروهک های تروریستی در ابتدای انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: خلق ترکمن و احزاب قدرتمندی همچون حزب دموکرات ایران، حزب کومله پس از پیروزی انقلاب تحرکات خود را آغاز کردند و دست به تلاش برای جداسازی زدند، اما جمهوری نوپای اسلامی ایران توانست کسانی که با پشتوانه قدرت های جهانی وارد میدان جنگ با ایران شدند، را شکست دهد. 
وی یادآور شد: سازمان منافقین سازمانی قلیل و ضعیفی نبود بلکه توانست کل کشور را درگیر ناامنی کند، اما شجره جمهوری اسلامی استوار ماند و بر تمام توطئه ها پیروز شد. 
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز می بینیم که گروه هایی همچون الاحوازیه در کشورهایی که شعار ضدتروریستی می دهند همچون دانمارک و انگلیس پایگاه دارند. 
حسینیان عنوان کرد: بسیج تبلور پایه عظیم نیروهای مردمی انقلاب است؛ پایه های قدرتمند مردمی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را به کشوری توانمند و قدرتمند تبدیل کرده است که در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی می کند. 
وی افزود: تحولاتی مثل لبنان، فلسطین یمن، عراق به خاطر پیام درخت پربرکت جمهوری اسلامی است که صادر شده و خلق های جهان در سایه آن هستی خود را درک ‌کرده اند. 
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز شاید جنگ های متکی با سلاح کارساز نباشد اما جنگ فضای مجازی امروز روح و روان مردم‌ را تحت تاثیر قرار می دهد؛ خصوصا در زمانی که دولت ناکارآمدی خود را نشان دهد تبلیغات دشمن موثر می شود. 
حسینیان تاکید کرد: امروز مراکز فرهنگی باید به میدان بیایند تا در این جنگ با کمک بسیج، سپاه، ارتش و رهبری تا انقلاب پیشتازی کند و دودمان دشمنان را به خطر بی اندازد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.