نخست‌وزیر مالزی امروز یکشنبه با انتقاد از اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان "پایتخت" رژیم صهیونیستی گفت، دولت‌ها "هیچ حقی" ندارند که چنین کاری انجام دهند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدام استرالیا به دنبال تصمیم ماه مه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتقال سفارتخانه کشورش از تل‌آویو به قدس انجام می‌شود که موجی از اعتراضات فلسطینیان و جهان اسلام را به همراه داشت و متحدان غربی را نگران ساخت.

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در حاشیه مراسمی در بانکوک به رویترز گفت: قدس باید همانطور که امروز هست باقی بماند، نه اینکه پایتخت اسرائیل شود. قدس همواره برای فلسطینیان بوده است، بنابراین چرا آنها ابتکارعمل به خرج می‌دهند که قدسی که به آنان تعلق ندارد تقسیم کنند، جز اینکه بخواهند میان اعراب و یهودیان اختلاف بیندازند؟ آنها چنین حقی ندارند.   

مالزی از حامیان راه‌حل دو کشوری برای درگیری فلسطین-اسرائیل است. وضعیت قدس یکی از بزرگترین موانع برای دستیابی به توافق صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است. فلسطینیان قدس شرقی را به عنوان پایتخت کشور آتی فلسطین می‌خواهند. اسرائیل روی کل قدس ادعا دارد که بخش شرقی را هم که در جنگ ۶۷ الحاق کرد و جامعه بین‌المللی به رسمیت نمی‌شناسد، شامل می‌شود.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.