در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری در چابهار شده دو نفر از هم وطنانمان به شهادت رسیدند.

به گزارش جماران؛ معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز یک بمب در نزدیکی یکی از پاسگاه های انتظامی چابهار منفجر و چند نفر مجروح شدند.

محمد هادی مرعشی اظهار داشت: دقایقی قبل صدای انفجار در یکی از خیابان‌های چابهار شنیده شد که بلافاصله نیروهای امنیتی و امدادی در محل مستقر شدند. 

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این بمب که در داخل یک خودرو جاگذاری شده بود سبب مجروحیت چند نفر از هم وطنانمان شده است.

مرعشی تصریح کرد: نیروهای امنیتی در حال بررسی آخرین وضعیت هستند که به زودی اخبار تکمیلی اعلام می‌شود./تسنیم

***

مولوی عبدالحمید حادثه تروریستی چابهار را محکوم کرد

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان در پی حادثه تروریستی مزدوران استکبار در ستاد انتظامی چابهار در پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای این حادثه این اقدام تروریستی را محکوم کرد./ ایرنا

***

معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت: ‌تروریسم نمیتواند مردم را از تلاش برای توسعه پایدار ‎چابهار  بازدارد. تسلیت به خانواده های عزادار . امید و امنیت مردم ایران را نشانه رفتند، تیرشان به سنگ خواهد خورد انشالله...

***

پیام رئیس شورای امنیت کشور در پی وقوع حادثه تروریستی چابهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل پیام دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تروریستی چابهار که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از غیورمردان پاسدار امنیت و آرامش میهن عزیزمان شد موجی از غم و اندوه و تأثر در سینه مالامال از امید و عزم ایرانیان برانگیخت و این اقدام وحشیانه نشان داد که نظام اهریمنی سلطه از هیچ فتنه و توطئه ای علیه این ملت پرافتخار فروگذار نخواهد کرد.

شکست ننگین آمریکا و رژیم صهیونیستی و دولت های تروریست حامی آنها در منطقه که در اعمال تحریم های تحمیلی و ظالمانه و سودای به زانو درآوردن استقلال و آزادی ملت ایران، ناتوان و عصبانی شده اند موجب شده است تا با کمک مزدوران فریب خورده خود، هموطنان عزیزمان را هدف قرار داده و با نا امن نشان دادن مناطقی از کشور که سند تمدن کهن و فرهنگ غنی این منطقه پرآوازه تاریخی است، مرهمی بر دردهای التیام ناپذیر خود بگذارند.

جرثومه های ترور و وحشت که این روزها به شدت درگیر فضاحت تاریخی و ماندگار خود در کشتن مردم در سفارتخانه هایشان هستند با چنین اقدامات رذیلانه ای پرونده سیاه خود را برای زمان سرنوشت سنگین تر می کنند. تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که خون زنان و کودکان و مردان ایران زمین سرچشمه توفیقات الهی و پیروزی های درخشان نظام حق و روشنایی بر دشمنان شیطانی خواهد بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

***

محسن رضایی در حساب توئیتری خود نوشت:

«چابهار پاره ای از وجود کوه‌پیکر ایران است. با سوزن خیاطی به جنگ فیل رفتن، نتیجه‌اش روشن است.»

***

‌جهانگیری: عزم ایران برای مبارزه با تروریسم راسخ تر خواهد شد

درپی حادثه تروریستی چابهار؛ معاون اول رییس جمهوری اقدامات تروریستی را که با هدف تفرقه افکنی در صفوف ملت ایران توسط دشمنان طراحی و اجرا می شود، محکوم به شکست دانست و تاکید کرد: این قبیل اقدامات عزم جمهوری اسلامیی ایران را برای مبارزه با تروریسم راسخ تر خواهد کرد./ ایرنا

***

سخنگوی وزارت امور خارجه: خشونت‌ورزان و مرگ‌طلبان بزودی تاوان سختی خواهند پرداخت

بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی امروز در چابهار این حادثه را به مردم ایران بویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی امروز تسلیت گفت./ ایسنا

***

سخنگوی سپاه: عوامل پشتیبان حمله تروریستی چابهار، رهگیری و به شدت تنبیه می شوند

سردار رمضان شریف در گفتگو با مهر در حاشیه همایش ورامین انقلابی در خصوص عملیات تروریستی چابهار اظهار داشت: گروهک های تروریستی عمدتا با سرویس های امنیتی بیگانه مانند کشور عربستان مرتبط هستند و همواره سعی دارند ناامنی هایی را در مناطق مرزی ما ایجاد کنند.

وی افزود: در این مورد نیز یک خودرو انتحاری تلاش می کرده خود را به مقر نیروی انتظامی در چابهار وارد کرده و تلفاتی ایجاد کند، قبل از این که اقدام خاصی انجام دهد توسط ماموران نیروی انتظامی هدف قرار گرفته است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: در اثر انفجار این خودرو تعدادی از پرسنل انتظامی به شهادت رسیده و تعدادی نیز به مجروح شده و عوامل انتحاری نیز به هلاکت می رسند.

شریف گفت: معمولا این حملات تروریستی پاسخ های کوبنده ای در بردارد و علاوه بر تلفات میدانی که این افراد می دهند رهگیری شده و گروه های پشتیبان کننده آن ها نیز تنبیه می شوند.

***

کمیسیون امنیت ملی سریعا حادثه تروریستی چابهار را رسیدگی می کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون در اولین فرصت حادثه تروریستی چابهار را رسیدگی می کند.

حشمت الله فلاحت پیشه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت: این حادثه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنانمان شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه عامل انتحاری قصد ورود به مقر انتظامی را داشته که موفق نشده است از این رو اقدام به انتحار در بیرون از مقر انتظامی کرد.

وی گفت: عامل این گونه حوادث گروه های وابسته به کشورهای مرتجع هستند.

فلاحت پیشه با بیان این که موضوع این حادثه را با حضور مسوولان ذی ربط در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می کنیم، تاکید کرد که باید در بودجه به موضوع صیانت از مرزها بیش‌تر توجه شود.

در حمله انتحاری امروز - پنجشنبه - تروریست ها به مقر انتظامی شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان حمله و یک خودروی حامل مواد منفجره را در ورودی ستاد انتظامی این شهرستان منفجر کردند که منجر به شهادت دو تن از هموطنان و مجروحیت 28 نفردیگر شد.

***

برقراری شرایط عادی در حوزه‌ شهر چابهار/حال مجروحان خوب است

سرپرست فرمانداری چابهار از برقراری شرایط عادی در حوزه‌ شهر چابهار خبر داد.

رحمدل بامری سرپرست فرمانداری چابهار در گفت‌گو با شبکه خبر اقدام تروریستی چابهار را اقدامی بزدلانه و فاقد هرگونه ارزش نظامی دانست و اظهار کرد: متأسفانه دشمن کور دل ما وقتی که نمی‌تواند مقابله‌ی با جمهوری اسلامی را تاب بیاورد دست به چنین اقدامات می‌زند. این اقدامات یعنی به دنبال این هستند که به صفوف مستحکم مردم و نظام خللی وارد کنند. دیدیم که این آرزو را به گور بردن و زین پس نیز به گور خواهند برد.

وی بابیان این‌که «هم‌اکنون «شرایط عادی  در حوزه‌ی شهر برقرار است و همه دارند به کار و زندگی‌شان ادامه می‌دهند» افزود: این عملیات‌های کور انسجام و اتحاد مردم، اهداف جمهوری اسلامی و ولایت پذیری مردم صبور را گسترده‌تر و مستحکم‌تر خواهد کرد. دشمن بداند  ایران اسلامی پشت سر ولایت مطلقه‌ فقیه ایستاده است و  رو به پیشرفت است. چابهار نیز که تنها بندر اقیانوسیه و مرکز توسعه جنوب کشور است و مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت است. ان‌شاءالله که پیشرفت آن را زین پس بیشتر شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون هیچ گروه تروریستی مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته است؟ گفت: تا الآن چیزی را اعلام نکردند اما آن‌چه که مسلم است این است که قطعا گروه‌های تروریستی وابسته به نظام سلطه این کار انجام داده‌اند. همان گروه‌های زبون و ذلیلی که از همه جا درمانده‌اند و نمی‌تواند رو در روی نظام اسلامی تاب بیاورند.

سرپرست فرمانداری چابهار در پایان با اشاره به مجروحین این حادثه گفت: از آن چند  نفری که مجروح شده بودند همه مرخص شدند و فقط یک نفر در حال عمل جراحی است، که حال او خوب است . جرم آن کودک یا عابر پیاده‌ای که دچار حادثه می‌شود، چیست؟ جرم او این است که روی پای خود ایستاده و از 40 سال است که از نظام خود و مظلومین جهان دفاع می‌کند./ ایسنا

***

عامل انتحاری حادثه تروریستی چابهار به هلاکت رسید

شهریار حیدری، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به آخرین وضعیت حادثه تروریستی امروز چابهار گفت:

صبح امروز یک عملیات انتحاری در نزدیکی مقر نیروی انتظامی چابهار صورت گرفت که متاسفانه ۲ نفر شهید و سه نفر مجروح شده اند.

یکی از مجروحان به صورت سرپایی درمان و مرخص شده است و دو نفر مجروح دیگر تحت مداوا هستند.

عامل انتحاری کشته شده است. فعلا هم هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته است. این اقدام از سوی گروهک‌های تروریستی انجام شده است که با تحقیقات در دست جریان بزودی جزئیات آن مشخص خواهد شد.

مسئولان استانی در محل حادثه هستند و جزئیات این حادثه به زودی مشخص می‌شود/میزان

***

 وضعیت مصدومان حادثه تروریستی چابهار

رئیس بهداشت و درمان چابهار گفت:

طی جدیدترین آمار ۲۷ زخمی در بیمارستان چابهار در حال مداوا می باشند و کلیه کادر پزشکی به حالت آماده باش و عملیاتی درآمده اند.

بین مجروحین خانم باردار و نوجوان ۱۶ ساله نیز وجود دارد که اقدامات درمانی در حال انجام می باشد.

چهار کادر انتظامی در میان مجروحین وجود دارد. حال یکی از مجروحین نظامی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه صورت وخیم پیش بینی شده که به دلیل نبود امکانات پیشرفته پزشکی در حال انتقال به زاهدان است./ خبرآنلاین

***

معاون سیاسی، امنیتی چابهار:

*دو نفر از ماموران انتظامی به شهادت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند

*تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته اما به زودی ابعاد قضیه روشن می‌شود

*اوضاع تحت کنترل است و عبور و مرور عادی دستگاه در جریان است / ایسنا

***

فرمانده انتظامی چابهار در گفت‌و‌گو با فارس خبر شهادت خود را تکذیب کرد.

***

عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت:

انفجار چابهار ⁩در حال حاضر به عنوان مدل نا امن ساز جایگزین "معافیت بندر چابهار از تحریم" است.

روشی برای دور زدن معافیت در عین منت  گذاری بر سر سرمایه‌گذار بندر است.

***

photo_2018-12-06_11-40-46

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محل عملیات تروریستی چابهار حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار امنیتی خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملیات تررویستی امروز گفت: صبح امروز یک خودروی انتحاری که با بمب و مواد منفجر تجهیز شده بود به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در چابهار حمله کرده است.

وی افزود: در جریان این حمله، متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان شهید و زخمی شده‌اند. این عملیات تروریستی یک عملیات کور بوده و هیچ حاصلی برای تروریست‌ها نداشته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بنده و فرمانده قرارگاه قدس سپاه در محل عملیات تروریستی هستیم، تاکید کرد: متاسفانه در این عملیات چند نفر از نگهبانان مقابل در ورودی ستاد فرماندهی شهید و زخمی شده‌اند.

***

 جزییات حادثه تروریستی چابهار

سرپرست فرمانداری چابهار در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حادثه تروریستی چابهار اظهار کرد: ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز(پنجشنبه) یکی از عوامل استکبار و دشمن خون آشام اقدامی انتحاری را انجام داد.

این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته است و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی  مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.

در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می خورند که به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده اند./ ایسنا

***

شهادت ۴ نفر در انفجار چابهار تایید شد 

 بامری سرپرست فرماندی چابهار : ۴ نفر تاکنون در عملیات تروریستی چابهار به شهادت رسیده اند و تعداد زیادی از کسبه اطراف مقر فرماندهی نیروی انتظامی مجروح شده‌اند./تسنیم

***

بامری، سرپرست فرمانداری چابهار با اشاره به عملیات تروریستی امروز در این شهر:

سه تن شهید و چند نفر زخمی شده‌اند.

مجروحان از کاسبان و عابران بوده‌اند.

تیم‌های عملیاتی در حال بررسی هستند.

شرایط شهر، عادی و امور در حال پیگیری است./ ایسنا

 

***

شهادت سه تن در حادثه تروریستی چابهار

خبرهای اولیه از شهادت حداقل سه تن و زخمی شدن چند نفر دیگر حکایت دارد/شبکه خبر

***

***

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.