نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد، مجموع مبالغ مربوط به 5 متهم را مبلغ 151 میلیون و 112 هزار و 674 دلار اعلام کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی گفت: رأی قطعی دادگاه 5 صراف، هفته آینده صادر و به نوبت اعلام می‌شود.

اسدالله مسعودی مقام روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: احسان صفوی امیر، بهزاد بهرامی، سید مازن قائنی، مجید انصاری و پیمان ارغوانی 5 صرافی هستند که با همکاری تعدادی از دلالان بازار ارز و سوء استفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف، ارز‌های مداخله‌ای بازار را تصاحب کردند‌ که این کارشان موجب افزایش قیمت ارز و کالا‌های اساسی شده است.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد، مجموع مبالغ مربوط به 5 متهم را مبلغ 151 میلیون و 112 هزار و 674 دلار اعلام کرد.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که بخشی از ارز خریداری شده و ثبت شده در سامانه سنا به نام افرادی است که از اقشار کم درآمد جامعه بودند و با دریافت مبالغ ناچیز بدون اینکه ارزی در اختیار این اشخاص قرار گیرد، کارت ملی و حساب بانکی خود را در اختیار متهمان قرار دادند و متهمان نیز به دریافت ارز و جا به جایی وجوه از طریق کارت‌های بانکی این اشخاص اقدام کرده اند.

مسعودی مقام خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد این افراد با در اختیار گرفتن کارت‌های ملی و بانکی اشخاص متعدد و با همکاری دلالانی که اسامی ایشان در پرونده منعکس است و سابقا پرونده آنان با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است، مبالغ اشاره شده را به شرح فوق به نام این اشخاص در سامانه سنا به صورت صوری خریداری کرده و در نهایت ارز توسط صرافی‌های مورد نظر یا دلالان تصاحب شده است.

* سوء استفاده از کارت ملی 1028 نفر

قاضی در این جلسه پس از دفاعیات متهم احسان صفوی امیر خطاب به وی گفت: کارت ملی 1028 نفر مورد سوء استفاده قرار گرفته است و دلار‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دادید گویای این است که به جای مصرف دلار در جای خود، در بازار آزاد و با ترفند، علی رغم ثبت در سامانه به اشخاصی که استحقاق نداشتند پرداخت کردید که آنها مرتبط با شما بودند و شما به ازای اجاره کارت ملی به آن‌ها مبلغی می‌دادید. 

بر اساس استجازه مقام معظم رهبری، احکام صادره دادگاه‌های ویژه در غیر از احکام اعدام، قطعی و قابل اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.