نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمریکا به سادگی از برجام خارج نشد، بلکه این کشور زمانی که مطمئن شد که دستیاران اروپایی اش با حقه و حیله ای.اف.تی.اف و سی.اف.تی و با گمراه کردن برخی افراد در ایران می توانند کشورمان را در برجام نگه دارند و ایران دیگر به سمت انرژی هسته ای خود بازنمی گردد، از این توافق نامه خارج شد.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: در شرایط کنونی لازم است مسئولان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مانند شهید مدرس، موقعیت شناس بوده و بصیرت بیشتری پیدا کنند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: امشب سالگرد شهادت سیدحسن مدرس است که در تیرگی های روزگار توانست چون دژ مستحکم دینی و مبارزاتی در مقابل فتنه های دشمنان علیه اسلام و دینمداری مردم عمل کند.

وی اظهار داشت: یکی از خصوصیت های منحصر به فرد شهید مدرس، موقعیت شناسی وی بود زیرا وی خطراتی را که از سوی دشمنان خارجی متوجه دین و دینمداری مردم بود احساس کرد و تا زمانی که زنده بود علیه این خطرات مبارزه کرد.

وی بیان کرد: دنیای امروز در حوزه ارتباطات به یک دهکده کوچک جهانی مبدل شده و ایران نیز نمی تواند ارتباط خود را با دنیا قطع کند اما لازم است ایران موقعیت بین المللی خود را تشخیص دهد.

امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود همواره بر دو نکته تاکید کرده اند، نخست اینکه انقلاب اسلامی که توسط این ملت آغاز شده است، هنوز پایان نیافته و تا تحقق کامل اهداف آن ادامه دارد، دوم اینکه جریان کفر و استکبار به سرکردگی آمریکا همواره علیه ایران است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: فقط آمریکا دشمن ایران نیست بلکه عوامل و جریان های وابسته به آن نیز با همه وجودشان با ایران دشمنی می کنند لذا اگر عوامل اروپایی وابسته به آمریکا را دشمن ندانیم به منزله عدم موقعیت شناسی ما است.

وی بیان کرد: امروز نهال انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و بعد از 40 سال پربارتر و پرشکوه تر از همیشه سربرافراشته اما جریان دشمنی با ایران امروز ورشکسته تر و ضعیف تر از 40 سال قبل است لذا شناخت این موقعیت بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمریکا گمان کرد که با خروج از برجام و برگرداندن تحریم ها به ایران می تواند نظام جمهوری اسلامی را مستاصل کند و باعث شود مردم دست از حمایت از این نظام برداشته و علیه آن قیام کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریکا زمانی که از برجام خارج شد گفت که 'برجام توافق بدی بود'، برخی از مسئولان در کشور از این سخن ترامپ برداشت اشتباه کرده و اشتباها گفتند که 'دیدید آنهایی که با برجام مخالفت می کردند و می گفتند این توافق نامه به نفع آمریکا است، چنین نبوده و خود رئیس جمهوری آمریکا اذعان دارد که برجام توافق بدی برای آنها بوده است'.

وی بیان کرد: منظور ترامپ این است که برجام توافقی ناقصی بوده و همه مصالح آمریکا در آن دیده نشده است، وی معتقد بود وقتی مردم ایران آنقدر سخاوتمندانه وارد مذاکره شدند و همه جریان هسته ای خود را قطع کردند، چرا آمریکا از این موقعیت به خوبی بهره نگرفت و یک توافق گسترده را رقم نزد.

امام جمعه مشهد گفت: ترامپ حتی در یکی از برنامه هایش، توافق خوب با ایران را در حل 6 مساله دانست که شامل 'حفظ محدودیت های هسته ای ایران حتی بعد از اتمام توافق برجام، بازرسی از مراکز نظامی ایران، از بین بردن اقتدار منطقه ای و موشکی ایران، کاهش نفوذ منطقه ای ایران و براندازی جریان مقاومت در منطقه، حفظ حقوق بشر در ایران به معنای آزادی همه جریان های مخرب و اغتشاش گر و محدود کردن قدرت سایبری ایران' می شود.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: تحقق این 6 مساله به این معنا است که ایران همه هستی، اقتدار و قدرت خود را به پای مذاکره با آمریکا بریزد و آنها را برای رسیدن به توافق با آمریکا از دست بدهد.

وی بیان کرد: کسانی که در این کشور دم از مذاکره با آمریکا می زنند، از یزید و معاویه و جنایتکارانی که مردم را سلاخی می کردند، بدتر هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمریکا به سادگی از برجام خارج نشد، بلکه این کشور زمانی که مطمئن شد که دستیاران اروپایی اش با حقه و حیله ای.اف.تی.اف و سی.اف.تی و با گمراه کردن برخی افراد در ایران می توانند کشورمان را در برجام نگه دارند و ایران دیگر به سمت انرژی هسته ای خود بازنمی گردد، از این توافق نامه خارج شد.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در این شرایط آیا درست است که مسئولان دولت و نمایندگان مجلس که متولیان خون شهدا هستند، به عوامل اطمینان بخش اروپایی آمریکا دست بدهند، به روی آنان لبخند بزنند و به نشست ها و دورهمی با آنان دل ببندند؟

وی افزود: از خداوند می خواهیم تا به نمایندگان مجلس بصیرت موقعیت شناسی دهد تا مجلس را مدرس وار مدیریت کنند و به مسئولان دولت بصریت موقعیت شناسی دهد تا دشمن را بهتر بشناسند.

وی گفت: امروز بدبخت تر از آمریکا در دنیا وجود ندارد، او که مدعی قدرت اول جهان است حتی نمی تواند یک آتش سوزی در کالیفرنیا را مدیریت کند.

امام جمعه مشهد گفت: مردم شاهد بدبدختی آمریکا بودند زمانی که مجلس سنا قصد داشت قلاده عربستان را از گردن آمریکا درآورد و ارتباطش را با عربستان قطع کند، اما ترامپ مانع این کار شد زیرا می دانست که عدم حمایت عربستان باعث می شود که در برابر قدرت ایران سقوط کند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در همایش وحدت اسلامی مقتدارنه سخنرانی می کند و در محضر رهبر انقلاب و در دیدار با معظم له، اظهار قدرت می نماید اما برخی با تایید وجود پولشویی در کشور، به دشمن کد می دهند، تا دشمن زمان تصمیم گیری بگوید که خود دستگاه های اجرایی ایران اقرار به پولشویی کردند پس باید دوباره تحریم شوند.

وی بیان کرد: برخورد دوگانه برخی مسئولان و سخنان مقتدرانه رئیس جمهوری نشان می دهد که خدای ناکرده در دولت ما ناهماهنگی وجود دارد یا چیز دیگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.