کاخ سفید ساعاتی قبل‌تر چهارشنبه شب تهدید کرد این قطعنامه را وتو خواهد کرد. دولت ترامپ در این بیانیه، قطعنامه مورد نظر را «معیوب» توصیف کرده و گفته که دولت به شدت با تصویب آن مخالف است.

به گزارش جماران؛ مجلس سنای آمریکا با پیشبرد قطعنامه‌‌ای که خواستار پایان دادن به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن است، موافقت کرد. این قطعنامه، اکنون بایستی در صحن علنی به بحث گذاشته شود.

مجلس سنای آمریکا با پیشبرد قطعنامه‌‌ای که خواستار پایان دادن به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن است، موافقت کرد. این قطعنامه، اکنون بایستی در صحن علنی به بحث گذاشته شود.

روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی نوشته نمایندگان مجلس سنا در اقدامی قابل توجه با آغاز مباحثات درباره طرحی موافقت کردند که دولت ترامپ را مجبور به قطع حمایت نظامی از اتئلاف سعودی در حمله به یمن می‌کند.  

طبق این گزارش، ۶۳ رأی موافق و ۳۷ رأی مخالف نمایندگان مجلس سنا مخالفت آشکار نمایندگان این مجلس را با حمایت‌های دولت ترامپ از ائتلاف سعودی در این جنگ نشان می‌دهد. 

کاخ سفید ساعاتی قبل‌تر چهارشنبه شب تهدید کرد این قطعنامه را وتو خواهد کرد.  دولت ترامپ در این بیانیه، قطعنامه مورد نظر را «معیوب» توصیف کرده و گفته که دولت به شدت با تصویب آن مخالف است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مایک پامپئو» و «جیمز متیس»، وزرای خارجه و دفاع آمریکا در یک نشست استماع در مجلس سنا از قانونگذاران آمریکایی خواستند از دخالت آمریکا در جنگ یمن حمایت کنند. 

این قطعنامه که مورد حمایت نمایندگانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی قرار دارد خواستار اتمام حمایت‌های آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگی است که لطمات فراوان به جا گذاشته و باعث کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان شده است. 

عده زیادی از نمایندگان مجلس سنا بعد از جلسه توجیهی با پامپئو و متیس گفتند که سخنان این دو مقام آنها را قانع نکرده و قصد دارند به قطعنامه مذکور رأی موافق بدهند. پامپئو بعد از خروج از این جلسه گفت که زمان مناسبی برای این رأی‌گیری نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.