در گزارش آمانو آمده است که ایران به همه تعهداد خود در چارچوب توافقنامه هسته ای 2015 عمل کرده و همه سایت های هسته ای خود را برای بازرسی بازرسان این آژانس بین المللی انرژی اتمی باز گذاشته است.

به گزارش جماران؛ یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش فصلی خود را در وین منتشر کرد و در این گزارش بر پایبندی ایران به همه تعهدات خود تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی ، طبق روال 10 تا هفت روز قبل از برگزاری نشست فصلی شورای حکام منتشر و در اختیار کشورهای عضو این آژانس قرار می گیرد.

نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی 22 نوامبر (یکم آذر) برای دو روز در مقر این آژانس در شهر وین برگزار می شود. 

در گزارش آمانو آمده است که ایران به همه تعهداد خود در چارچوب توافقنامه هسته ای 2015 عمل کرده و همه سایت های هسته ای خود را برای بازرسی بازرسان این آژانس بین المللی انرژی اتمی باز گذاشته است.

به گزارش جماران، گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی بیانگر این موضوع است که ایران پایبند به توافق هسته ای (برجام) بوده و صرفا به دنبال استفاده از انرژی هسته ای در راستای اهداف مسالمت آمیز است.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال خروج این کشور از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چند جانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست نخواهد یافت و اکنون بر خلاف تحریم های اعمال شده قبلی علیه ملت ایران تنها تر از هر زمان دیگر است.

به دنبال این اقدام ترامپ کشورهای اروپایی اعلام کردند که به دنبال ساز و کاری برای ادامه مبادلات اقتصادی با ایران هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.