با توجه به افزایش شدید صادرات دانه سویا آمریکا به ایران آن‌هم در شرایط تحریم کنونی حال این سوال مطرح می‌شود که آیا دانه‌های سویای وارداتی از آمریکا از سلامت کافی برخوردار هستند؟

به گزارش جماران، به نقل از فانا، کشاورزان آمریکایی در حالی با بحران جنگ تجاری کشورشان با چین که به صادرات و تقاضای دانه سویا و قیمت سایر محصولات لطمه زیادی زده دست‌وپنجه نرم می‌کنند که حالا با مشکل جدیدی مواجه شده‌اند، افزایش شدید سطح سم وومی‌توکسین در فصل جاری برداشت ذرت.

سم وومی‌توکسین دام را بیمار می‌کند و می‌تواند باعث بیمار شدن انسان و حیوانات خانگی هم شود.

خریداران غلات می‌توانند محموله‌های غله دارای وومی‌توکسین را مرجوع کنند یا در صورت دریافت محموله مشکل‌دار از کشاورزان خسارت هم بگیرند.

به گزارش رویترز، سازمان غذا و دارو آمریکا حداکثر سطح مجاز وومی‌توکسین در غذای انسان و حیوانات خانگی را یک قطعه در هر میلیون (یک پی‌پی‌ام) اعلام کرده است‌. حداکثر مجاز برای غذای خوک، مرغ، گاو شیرده و گاو گوشتی به ترتیب کمتر از ۵، ۱۰، ۱۰ و ۳۰ پی‌پی‌ام است.

با توجه به افزایش شدید صادرات دانه سویا آمریکا به ایران آن‌هم در شرایط تحریم کنونی حال این سوال مطرح می‌شود که آیا دانه‌های سویای وارداتی از آمریکا از سلامت کافی برخوردار هستند؟ آیا وزارتخانه‌های کشاورزی و بهداشت نظارت کافی در این زمینه دارند؟

طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا صادرات سویای این کشور به ایران از ۲۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ تجاری با چین در ماه جولای، ۸۷۳ هزار و ۴۲۰ تن سویا به ایران صادر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.