مصباحی‌‌‌‌‌مقدم در پاسخ به سوال درباره نامه آیت‌‌‌الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی ابراز داشت: اجازه بدهید این بحث در جامعه روحانیت انجام شود و سپس در این باره اظهارنظر کنیم. هنوز بحثی دراین باره در جامعه روحانیت نشده است.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامه آیت‌‌‌الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی تاکید کرد: اجازه بدهید این بحث در جامعه روحانیت انجام شود و سپس در این باره اظهارنظر کنیم. هنوز بحثی دراین باره در جامعه روحانیت نشده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عصر امروز در نشستی خبری با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان روز مهمی است. سه اتفاق مهم در این روز قبلا رخ داده است. یکی تبعید امام، دیگری حمله گارد شاهنشاهی به دانش‌‌‌‌آموزان در در سال ۵۷ و دیگری تسخیر لانه جاسوسی. این روز، قبلا از سوی مجلس روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد. واقعه چهارم هم که امسال به ۱۳ آبان افزوده شد، روز بازگشت تحریم‌‌‌‌‌‌‌‌های ثانویه و همه‌‌‌جانبه امریکا است. 

وی با بیان اینکه ملت ایران امسال در روز ۱۳ آبان جشن دیگری را بر پا کردند، اظهار داشت: از همه شرکت‌‌‌کنندگان تشکر می‌‌‌‌کنیم. همچنین این حرکت عظیم، نشانه استمرار روحیه انقلابی و استکبارستیزی در جوانان به ویژه نسل چهارم انقلاب است. 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: حماقت ترامپ موجب همراهی و همبستگی ملت ایران شده و همه جریان‌‌‌‌‌‌‌‌ها در این راهپیمایی حضور یافتند و به تحریم‌‌‌‌‌‌های امریکا واکنش نشان دادند که نشانه شکست پیشایش این تحریم‌‌‌ها است. 

مصباحی‌‌‌مقدم از مواضع دولت درخصوص ۱۳ آبان تشکر کرد و راهیپمایی اربعین را بزرگترین اجتماع و راهپیمایی جهان از کشورهای مختلف و از مذاهب و ادیان مختلف برشمرد و تصریح کرد: این مساله حاکی از محوریت امام حسین (ع) در برابر ظلم‌‌‌‌ستیزی است. این راهیپمای بزرگترین مهمانی و میزبانی در جهان است. 

وی ادامه داد: از اقدامات دولت، آستان قدس، شهرداری تهران و تعدادی از استانداری ها و همچنین هلال احمر و... در خدمات‌‌‌‌رسانی به زایران اباعبدالله الحسین (ع) تشکر می‌‌کنم. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تشکر از دولت و ملت عراق بابت میزبانی و ارایه خدمات به زوار خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین نشانه زنده بودن دین در قرن بیست و یکم است. هیچ دولتی قادر نیست همانند راهپیمایی اربعین را بیافرینند. اینکه برخی رسانه‌‌‌‌های خارجی این راهپیمایی را دولتی دانستند حرف بی‌‌‌ربطی است زیرا هیچ دولتی توان چنین کاری را ندارد. 

مصباحی‌‌‌‌‌مقدم در پاسخ به سوال درباره نامه آیت‌‌‌الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی ابراز داشت: اجازه بدهید این بحث در جامعه روحانیت انجام شود و سپس در این باره اظهارنظر کنیم. هنوز بحثی دراین باره در جامعه روحانیت نشده است. 

وی درباره برجام بیان کرد: بهترین موضع درباره برجام را رهبری گرفتند. ایشان اجازه مذاکره با اروپا را دادند ولی گفتند به اروپا دل نبندید. نباید وضعیت داخلی کشور را به بیرون گره زد. من به رییس‌‌‌‌‌جمهور گفتم ۸۰ درصد اقتصاد ایران در داخل است و اگر دستگاه‌‌‌های داخلی به این ظرفیت‌‌‌‌ها اهتمام کنند می‌‌‌‌‌توان چشم به داخل بست. البته می‌‌‌توان از سرمایه‌‌‌گذاری خارجی استفاده کرد و از مناسبات خارجی استفاده کنیم حتی برای شکستن تحریم‌‌‌‌‌‌ها ولی نباید چشم امید برای حل مشکلات به خارج بست. 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره دیدار احتمالی با روحانی یادآور شد: سال قبل چنین دیداری مطرح کرد و اجابت هم شد ولی امسال چنین درخواستی نشده است. 

مصباحی‌مقدم درباره هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستگذاری‌‌‌‌های کلان توسط رهبری انجام می‌‌‌‌شود. رهبری برای این کار مجمع را مشاوران خود انجام کرده‌‌‌اند و هر یک از موارد سیاستگذاری به صورت پیش‌‌‌‌نویس به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌‌‌‌دهند و مجمع هم نسخه نهایی را به رهبری ارایه می‌‌‌‌دهند. بند ۲ اصل ۱۱۰، نظارت بر حسن اجرای این سیاست‌‌‌ها را در سه قوه برعهده رهبری گذاشته است. قبلا رهبری این وظیفه را به مجمع محول کرده بودند ولی به دلیل انبوه کارها امکان جواب دادن به موقع کارها فراهم نبود به همین خاطر ایشان در دور جدید، این وظیفه را به یک هیات منتخب از اعضای مجمع محول کردند. 

مصباحی مقدم اضافه کرد: هیات عالی هم درباره بودجه ۹۷ بسیار سریع اظهارنظر کرد و درباره لوایح جدید نیز نظر داده‌‌‌‌ایم. در بند هفت آیین‌‌‌نامه داخلی مجمع هم آمده است که رییس مجلس باید یک نسخه از لوایح را در حین رسیدگی در پارلمان به مجمع بدهد پس تماما این فرایند قانونی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.