عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نامه نگاری آیت الله یزدی به این شیوه را توهین دانست و ادامه داد: این نامه به نوعی کوچک شمردن مرجعیت است ضمن اینکه نامه نگاری با یک مرجع تقلیدی که سابقه ۵۰-۶۰ سال لطافت دارد با این ادبیات سبب می شود که دیگران هم جسارت کرده و به خود اجازه دهند هرآنچه می خواهند به هرشکلی بگویند.

به گزارش جماران؛ عضو باسابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح به اینکه روحانیت نباید علیه روحانیت صحبت کند، نامه آیت الله یزدی را سبب پائین آوردن شخصیت آیت الله یزدی دانست و ادامه داد: ما هرمقدار بخواهیم دیگران را بکوبیم، خودمان را کوبیده ایم.

آیت الله مسعودی خمینی در مورد نامه اخیر آیت الله یزدی به حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی به گفت: مرجعیت، مقامی است که او باید بگوید چکار کنیم نه اینکه زیردستان او بگویند این کار که انجام گرفته، خوب است یا بد.

او نامه آیت الله یزدی را ناپسند دانست و بیان کرد: نامه آیت الله یزدی نامه ای قابل ارزش و پسندیده ای نیست.

آیت الله مسعودی خمینی اظهار کرد: ما هرمقدار بخواهیم دیگران را بکوبیم، خودمان را کوبیده ایم برای اینکه روحانیت بایستی یکدیگر را حفظ کنند نه اینکه نامه ای به این صورت به یک مرجع تقلید بنویسند.

او نامه نگاری آیت الله یزدی به این شیوه را توهین دانست و ادامه داد: این نامه به نوعی کوچک شمردن مرجعیت است ضمن اینکه نامه نگاری با یک مرجع تقلیدی که سابقه ۵۰-۶۰ سال لطافت دارد با این ادبیات سبب می شود که دیگران هم جسارت کرده و به خود اجازه دهند هرآنچه می خواهند به هرشکلی بگویند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این نامه را سبب افول شخصیت نگارنده آن به دست خویش دانست و تصریح کرد: آیت الله یزدی یک عضو جامعه مدرسین است و نباید اینگونه اقدام کند؛ مرجع تقلید باید به عضو جامعه مدرسین بگوید چه کاری انجام دهد نه اینکه او به مرجع تقلید بگوید چه کند و چه نکند.

او اظهار داشت: اگر آیت الله یزدی، مرجعیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی و مرجعیت را قبول دارد که نباید دستور بدهند چکار کنند و چکار نکنند.

آیت الله مسعودی خمینی با بیان این مطلب که روحانیت نباید علیه روحانیت حرف بزند، خطاب به آیت الله یزدی گفت: شما یک روحانی باسابقه هستید، نبایستی علیه یک مرجعی که مورد توجه دیگر مراجع عظام تقلید و علماست و سابقه ۵۰-۶۰ ساله لطافت دارد، اقدام می کردید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.