وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد: وزارت خزانه‌داری تاثیرگذارترین تحریم‌ها را وضع کرده است که قوی‌ترین فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران را بازتاب می‌دهد‎.

به گزارش جماران؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: بیش از ۵۰ بانک ایرانی و شرکت زیر مجموعه آنها هدف تحریم قرار می‌گیرند. در چارچوب ۴۰۰ مورد در حوزه انرژی و هواپیمایی و کشتی‌رانی در این تحریم‌ها هستند. ۲۶۰ نفر هم در فهرست ما تحریم می‌شوند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گزافه‌گویی‌های خود تاکید کرد که تحریم‌های اخیر بخشی از تلاش بی‌سابقه آمریکا است که عیه بزرگترین حامی تروریسم انجام می‌شود، و گفت: در این راستا بیش از ۷۰۰ فرد و گروه مرتبط با ایران را تحریم کردیم صدها فرد و گروه دیگر را قبلا تحریم کرده بدیم دوباره مورد تحریم قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه این تحریم‌ها حوزه نفت، بانکداری و سوخت را هدف قرار می‌دهد، گفت: در این راستا بیش از ۵۰ بانک ایرانی و شرکت زیر مجموعه آنها هدف تحریم قرار می‌گیرند. در چارچوب ۴۰۰ مورد در حوزه انرژی و هواپیمایی و کشتی‌رانی در این تحریم‌ها هستند. ۲۶۰ نفر هم در فهرست ما تحریم می‌شوند.

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد: وزارت خزانه‌داری تاثیرگذارترین تحریم‌ها را وضع کرده است که قوی‌ترین فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران را بازتاب می‌دهد‎.

وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده ترامپ از پوستر فیلم بازی تاج و تخت برای اعلام دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و انتقاداتی که به این حرکت رئیس‌جمهور ایالات متحده وارد شده بود، اظهار داشت: از زمانی که ترامپ در کمپین انتخاباتی بود رویه ما یکسان بود. خیلی‌ها درباره این سریال صحبت کردند و به ترامپ انتقاد کردند اما کسی واکنش قاسم سلیمانی را ندید، کارهای حکومت ایران مربوط به حرفای لوس نیست خیلی جدی است ما معتقدیم ایران جان شهروندان آمریکایی را در خطر قرار می‌دهد.

منوچین در پاسخ به این سوال که آیا قار است برخی معافیت‌ها شامل کشورهای اروپایی هم شود، گفت: فکر نمی‌کنم، ما هرگز نگفتیم اروپا از تحریم‌ها معاف خواهد شد، گفتیم انتظار داریم کشورهای اروپایی به تحریم‌ها احترام بگذارند ولی داد و ستد بشردوستانه می‌توانند با ایران داشته باشند باید این هدف را برآورده کنند.

وی مدعی شد: نمی‌خواهیم به مردم ایران ضرر برسد اما در عین حال هم نمی‌خواهیم در قالب فعالیت بشردوستانه کار تروریستی انجام شود کشورهای اروپایی بیش از این سه کشور هستند و اغلب تصمیم گرفتند با ایران داد و ستد نکنند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه توهمات خود ادعا کرد: ما می‌خواهیم برای سران ایران روشن کنیم تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهند، تحت فشارهای شدید می‌مانند. ما با دقت فراوان فعالیت‌‌های ایران را زیر نظر داریم و اگر بخواهند تحریم‌های ایران را دور بزنند، آنها را تحریم می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.